تراپی مو چیست؟ + معرفی انواع آن

%name تراپی مو چیست؟ + معرفی انواع آن

تراپی مو چیست

همه چیز درباره تراپی مو

داشتن موهای سالم و برّاق یکی از مهم ترین چیزهایی می باشد که زیبایی صورت شما را پشتوانه می کند. گاهی هم آن قدر موهایتان را دوست دارید که دلتان نمی آید کوتاهشان کنید. ولی مراقبت از موی بلند راه و رسم خود را دارد.

تراپی مو چیست؟

به هر نوع ویتامینه و پروتئینه مو تراپی مو گفته می شود. ولی همه اقسام تراپی شیوه کار یکسان ندارند. یادتان باشد ویتامینه و پروتئینه کردن مرتب موها ( با دست‌کم فواصل زمانی دو هفته تا یک ماهه)، سبب می شود شما به مرگ موهایتان نزدیک نشوید. تراپی مو، سلامت از دست رفته موها را به شما برمی گرداند. این یعنی یک متخصص بعد از بررسی جنس موی شما، با استفاده از مواد آب رسان و جوان کننده مو، تازگی را به آن ها برمی گرداند.

تراپی انواع مختلفی هم دارد که امکان دارد نام آن ها به گوش شما اشنا باشد: آرگان تراپی، خاویار تراپی، کره تراپی، بوتاکس تراپی، پروتئین تراپی، پلکس تراپی و …. پیش از اقدام برای تراپی مو به خاطر داشته باشید که چنانچه ریزش موی ارثی دارید، باید با پزشکتان در مورد باید و نبایدهای استفاده از محصولات آب رسان یا برند مواد تراپی مشورت کنید.

محصولاتی که برای تراپی موها بکار میروند ، دارای مواد معدنی، ویتامین ها، انواع کاندیشنرهای آب رسان و پروتئین ها هستند که در ساقه مو نفوذ نموده و با تزریق این مواد به ساقه موادغذایی از دست رفته آنها را به کوتیکل های مو بازگردانده و سبب استواری بیشتر موها میشوند .

ما در این مقاله به انواع و اقسام تراپی مو می پردازیم تا شما با انجام آنها موهایتان را از خشکی و صدمه دیدگی نجات دهید.

%name تراپی مو چیست؟ + معرفی انواع آن

انواع تراپی مو

انواع تراپی مو

پروتئین تراپی

پروتئینی به نام کراتین در گرایش های مو انسان وجود دارد که موها را سالم و با طراوت نگه می دارد و خاصیت ارتجاعی موها به همین علت می باشد. ولی به علت اسیب هایی که به موها زده می شود بر تاثیر حرارت دادن زیاد( سشوار و اتوکشیدن زیاد موها) یا رنگ کردن مداوم موها، کراتین آغاز به تجزیه می کند.

بیشتر بخوانید:  هیدروژن تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

بعضی از روش های زندگی و رژیم های غذایی هم میتواند منجر به کمبود عمومی کراتین در بدن شما شود. با توجه به اینکه حفظ یک رژیم غذایی متعادل و مملو از پروتئین برای رشد سالم مو ضروری می باشد، عدم استفاده پروتئین کافی هم میتواند سبب ریزش مو شود.

پروتئین تراپی در واقع استفاده از محصولی می باشد که دارای پروتئین می باشد که موها به راحتی میتوانند آنرا جذب کنند و برای تقویت و ترميم کراتین بکار می رود. شما میتوانید محصولات پروتئین تراپی را از فروشگاه های آرایشی و زیبایی خریداری کنید، یا یک درمان پروتئین خانگی انجام دهید.

اولاپلکس تراپی

اولاپلکس( پلکس تراپی) به روشی گفته می شود که پیوندهای دی سولفید اسیب دیده در موها را که در تاثیر براشینگ مو، ریباندینگ مو، دکلره و رنگ مو شکسته شده اند را به صورت دایم ترميم و بازسازی می کند. در صورتی که از موهایتان را بطور مداوم رنگ کرده باشید و به مراتب از مواد شیمیایی و هایلات مو استفاده می کنید موهایتان بینهایت اسیب پذیر و شکننده می شود.

برای برگشت قدرت، ساختارو و یکدستی موهایتان میتوانید از اولاپلکس مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که این شیوه تنها برای افرادی که موهای خود را رنگ می کنند مطلوب نمی باشد. و همه ی اشخاص با هر نوع جنس مویی میتوانند برای براقیت، درخشندگی و تحکیم مو های خویش از پلکس تراپی که جزء شیوه های تراپی مو می باشد استفاده کنند.

%name تراپی مو چیست؟ + معرفی انواع آن

پروتئین تراپی

خاویار تراپی

خاویار مملو از عناصر مفیدی مثل اسید چرب، ید، آمینو اسید ، پروتئین و … می باشد که با انجام خاویار تراپی همه ی این موارد جذب مو می شوند. بنابراین با جذب این مواد غنی به طور واضح تأثير آن قابل مشاهده خواهد بود. در واقع خاویار تراپی جزء معدود اقسام تراپی مو می باشد که تأثير آن بلافاصله پس از انجام نمایان می شود. خاویار این ماده تعجب آور خواص زيادي برای پوست و مو دارد.

به طورمثال ماسک خاویار حاوی Abbysine که خواص خلاف آلرژی دارد و بینهایت التیام بخش می باشد. ماده Cerammide این ماسک سبب احیا و مقاومت در فیبر مو ها می شود، همینطور ماده Cationic Derivatives سبب درخشندگی و لطافت موها می شود و گره ها را از بین می برد. همینطور ماده Gluco_ lipid در خاویار ترکیبات پرکار چربی دارد. خاویار تراپی را برای مواردی مثل موهای کم پشت ، موهای نازک، موهای اسیب دیده ، موهای فر یا پر از گره، موهای کدر و تیره، موهایی که بطور مستمر رنگ و دکلره میشوند استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:  آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

آرگان تراپی

آرگان تراپی یا درمان به وسیله روغن آرگان از روش های از بین بردن کسالت های پوست و مو میباشد. با استفاده از روغن آرگان می توان موهای اسیب دیده توسط مواد شیمیایی( رنگ مو یا دکلره) و یا حرارت( سشوار و اتومو) را رفع کنید. همینطور مو خوره، وز مو و خشکی مو را کاهش میدهد.

روغن آرگان به علت محدودیت تولید و تقاضای بسیاری که دارد جزء روغنهای گران دنیاست و به نام طلای مایع یا طلای بیابان محبوبیت یافته می باشد. برای استخراج این روغن معجزه آسا از هسته موجود در میوه های درخت آرگان استفاده می شود که نخست میوه آرگان را در مجاورت هوای محیط خشک می کنند، آنگاه میوه گوشتی آنرا سوا نموده و پس از شکستن هسته، مغز آنرا بیرون می آورند، آنگاه تحت دما و فشار کم( Cold press) روغن آرگان بدست می اید. روغن آرگان مملو از اسیدهای چربی مشابه اسید لینولئیک و لیئولنیک( امگا۳ و امگا۶ و کمی امگا۹) ویتامین های AوE، آنتی اکسیدان و اسید هیالورونیک می باشد.

%name تراپی مو چیست؟ + معرفی انواع آن

آرگان تراپی

اوزون تراپی

اوزون تراپی مو با دستگاه مایکرومیست روشی کاملاً جدید و فوق شغل ای که بهترین وسیله مراقبتی مو و درمانی می باشد که با تولید بخار و باد سرد، گرم و نور درمانی هم دوران استفاده از سه نوع نور ابی، قرمز و سبز( موی اسیب دیده، موی چرب، موی معمولی) برای درمان موی سر، ابرسانی مو و اکسیژن رسانی مو به ریشه مو را انجام میدهد.

پروتئین تراپی

چنانچه بخواهیم درمان پروتئین را به بیانی آسان توضیح دهیم موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند تا بتوانند سالم، زورمند و ارتجاعی شوند. پروتئین ها دارای اسیدهای آمینه اند که برای تقویت و رشد مو ضروری هستند و در تاثیر اسیب های ناشی از آلودگی هوا ، اشعه نور خورشید و رنگ و دیگر موارد کراتین موها ابتدا به تجزیه شدن می کند و تارهای مو شکسته می شود.

بیشتر بخوانید:  خاویار تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

علاوه بر این بعضی از روش های زندگی و رژیم غذایی هم منجر به کمبود کلی کراتین در بدن می شوند. با توجه به اینکه حفظ رژیم غذایی غنی از پروتئین برای رشد سالم موها ضروری می باشد( حتی بعضی ادعا می کنند که بعضی از غذاهای غنی از پروتئین منجر به رشد سریعتر موها می شود)، عدم استفاده پروتئین کافی میتواند به ریزش مو کمک کند. با این حال پروتئین درمانی برای بسياري از اشخاص نامی نا اشنا می باشد.

هیدروژن تراپی

هیدروژن تراپی مو با دستگاه نانو استیم یا همان نانو اسپری دستگاهی می باشد که تحت فشار ۳/۳ اتمسفر تک مولکولهای آب را به قطر ۰/۲۶ نانومتر تبدیل می کند و با گرمای بخار و آنیون سازی زورمند خود در کوتیکول و کورتکس مو به قطر یک نانومتر نفوذ کرده و بهمراه گرما مقاومت محصولات مراقبتی مو مشابه کراتین، ریباندینگ، بوتاکس یا رنگ و دکلره را بینهایت بیشتر می کند و سبب ثبات بیشتر می شود، این دستگاه با آبرسانی به مو سبب نابود کردن یون های منفی و رایحه های مرده مو میشود و دوران عملیاتی ترمیمی و رنگ کردن و … بینهایت کوتاه می کند.

فیلر تراپی

با توجه به وضعیت زندگی، الودگی، رنگ، استفاده از سشوار و اتوی مو صدمه دیدن موها اجتناب ناپذیر می باشد. به همین علت خشکی و دو شاخه شدن موها امری طبیعی می باشد. فیلر مو به رفع این مشکلات کمک می کند.

این محصول برای پیشگیری از ریزش مو ، تقویت فولیکول مو و تسریع رشد مو بکار می رود. فیلر مو موادی مشابه فاکتورهای رشد، آنزیم های لازم، مواد معدنی و ویتامین ها را به ریشه موها می رساند. برای افرادی که موهای بی‌قدرت و شکننده ای دارند انتخاب فیلر مو بهترین گزینه می باشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …