آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

c5e85f71 da03 4dae 9b30 a1c54fd23175 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟سالها بود که فرش کلاسیک با رنگ های زنده مثل آبی و قرمز به فروش می‌رسیدند، اما در سال‌های گذشته طیف رنگ طوسی بخصوص در سبک های جدید وینتیج و مدرن در فرش ماشینی کاشان رواج یافته‌اند. به طور دقیق‌تر از حدود سال 97 انواع فرش طوسی از نقره ای و سیلور گرفته تا فرش طوسی پر رنگ تر مثل فیلی و موشی در کارخانه فرش کاشان تولید و روانه بازار شدند. به فاصله اندکی پس ازآن، طرح های فرش وینتیج یا کهنه نما با رنگ خنثی طوسی ، دودی و زغالی به تنوع طرح و رنگ در فرش ماشینی افزودند. اما آیا فرش قرمز و فرش آبی فقط در میان فرش های کلاسیک ماشینی یافت می‌شوند؟ آیا رنگ زمینه طوسی مختص فرش وینتیج و مدرن است؟ در ادامه باما همراه شوید تا با رنگ بندی های متنوع و گوناگون در انواع فرش ماشینی کاشان آشنا شوید و با چشم باز به خرید فرش ماشینی اقدام کنید.

انواع طرح در بازار فرش ماشینی کاشان

a3014172 00a5 44e3 8a00 43823b2bd777 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

فرش ماشینی کاشان از ابتدای ظهور این صنعت در ایران همیشه پیشرو در تولید و فروش فرش ماشینی بوده‌است. با توجه به پیشینه فرش دستباف در کاشان وجود طرح های متنوع کلاسیک و مدرن و رنگ های متنوع و پیشرو از آبی و قرمز گرفته تا طوسی و دودی در فرش ماشینی دورازانتظار نیست.

درحال حاضر به‌دلیل وجود نزدیک به 1000 واحد صنعتی ثبت شده درحوزه تولید فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان و آران و بیدگل ، این دو منطقه بعنوان قطب فرش ماشینی ایران شناخته می‌شوند. اگرچه تعدادی از شرکت های تولید فرش ماشینی در دیگر شهرهای ایران نیز وجود دارند، اما بیش از 80 درصد فرش ماشینی ایران در کاشان تولید می‌شود و همین آمار رسمی بیانگر تنوع بی‌نظیر طرح و رنگ در بازار فرش ماشینی کاشان است.

همانطور که گفتیم امروزه انواع و اقسام طرح ها از فرش کلاسیک گرفته تا طرح وینتیج و انواع رنگ بندی ها از آبی و قرمز گرفته تا فرش طوسی و صدفی و همچنین انواع شانه و تراکم از فرش فانتزی و مدرن 180 شانه گرفته تا فرش ریزبافت 1500 شانه که در ریزبافتی بی رقیب است، در فرش ماشینی کاشان وجود دارد که اطلاع از آن‌ها کمک می‌کند بتوانید بهترین انتخاب و خرید فرش با جدیدترین تکنولوژی و طرح و رنگ را برای منزل و بخصوص دکوراسیون اتاق پذیرایی خود داشته‌باشید.

فرش کلاسیک زیبا و ماندگار

2468bec1 d950 4250 b57c e70760e40281 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

فرش کلاسیک همان فرش های آشنا است که سال ها زینت بخش منازل ایرانیان بوده است. در این نوع از طرح فرش ماشینی ، نقش های شاه عباسی و اسلیمی و گل رز به طور زنده و مشخص از زمینه فرش در طرح فرش دیده می‌شوند . رنگ های زمینه سنتی در فرش کلاسیک عبارتنداز آبی ، قرمز ، سرمه ای ، سیاه ، کرم ، گردویی و فیلی . هرچند رنگ های متنوع بیشتری با تناژهای مختلف در سال‌های قبل در زمینه فرش بافته شده است. از این میان می‌توان به رنگ آبی کاربنی و اطلسی ، لاکی و روناسی و زرشکی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  رازهایی که فقط شرکت‌ های سئو می‌دانند!

البته با توجه به تغییر نیاز و سلیقه بازار در سال‌های اخیر رنگ بندی های متنوع دیگری بخصوص در طیف رنگی طوسی وارد بازار فروش فرش کلاسیک ماشینی کاشان شده‌است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. همین تنوع باعث شده که با وجود ظهور فرش های مدرن و جدید در فرش ماشینی ، فرش کلاسیک همچنان طرفداران بسیاری داشته‌باشد.

انواع متنوع فرش کلاسیک در بازار فرش ماشینی کاشان

07b3974b d477 46da ac68 b67a0dfd16df آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

فرش کلاسیک امروزه به صورت 350 ، 440 و 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 و 1200 و 1500 شانه تولید می‌شود و در انواع جنس فرش اکریلیک ، ورجین ، BCF ، پلی استر و ویسکوز یا همان ابریشم مصنوعی بافت شده و به فروش می‌رسد. البته میزان شانه های ذکر شده، رایج ترین شانه های استاندارد دستگاه های تولید فرش ماشینی هستند و ممکن است مقداری میزان شانه و تراکم با انجام تغییرات دستی در دستگاه و فرش تغییر کند.

افزایش شانه و تراکم در فرش ماشینی کلاسیک در طی سالیان گذشته سبب شده که این فرش ها هرچه بیشتر به فرش دستباف شبیه و به اصطلاح دستباف گونه شوند و در مورد فرش 1500 شانه و بالاتر می‌توان گفت حتی از فرش دستباف نیز جلو زده‌اند و از نظر ریزبافت بودن و ظرافت کمتر فرش دستبافی به پای آن‌ها می‌رسد.

فرش وینتیج رویکردی جدید در تولید فرش ماشینی

b62872e8 8e07 452b b02f 1a9b168c8192 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

فرش وینتیج یکی از خاص ترین انواع طرح فرش ماشینی است. در فرش وینتیج یا کهنه نما که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، تلاش می‌شود با استفاده از روش های مختلف از جمله تغییر در رنگ بندی ، ایجاد سایه روشن ، ترکیب با طرح های مدرن و استفاده از تکنیک گل برجسته ، فرش ماشینی ، ظاهری شبیه به فرش دستباف عتیقه و آنتیک پیدا کند. مشخصه این فرش های زیبا این است که از سادگی و یکدستی موجود در فرش های کلاسیک فاصله می‌گیرند و بهترین جایگاه برای ارائه خلاقیت در طراحی فرش هستند.

تلقی عمومی از نام فرش وینتیج یا کهنه نما این است که این فرش ها باید از نظر نقش و طرح اولیه، شبیه فرش کلاسیک دستباف آبی و قرمز و گردویی و کرم باشند و سپس به کمک فنون طراحی یا تکنیک‌های دیگر به فرش کهنه مشابهت پیدا کنند. اما طراحی و تولید فرش وینتیج از این تلقی عمومی پا فراتر گذاشته‌است و تکنولوژی پیشرفته باعث شده که برخی از طراحان و تولیدکنندگان فرش ماشینی بیشتر به احساس، خلاقیت و قدرت ریسک شان تکیه کنند تا منطق نامگذاری سبک فرش!

فرش طوسی و طرح افشان شاه عباسی و نایین پراستفاده‌ترین رنگ و طرح در فرش وینتیج

ccdfea3f 6001 43b3 966d 43da82b56f63 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

از رنگ های پراستفاده در سبک فرش وینتیج می‌توان به انواع تناژهای رنگ طوسی و صدفی و کرم اشاره کرد. طبیعی است که این رنگ های خنثی حس کهنه نما بودن را نسبت به رنگ های زنده با شدت رنگ بالا بیشتر القا می‌کنند.

هرچند طرح هایی مثل فرش افشان شاه عباسی و فرش اصفهان و نایین که بیشتر جنبه سنتی و اصیل دارند، در فرش وینتیج بیشتر بافته می‌شوند، تنوع موجود در طرح فرش های وینتیج به این موارد محدود نمی‌شود. طرح های فرش مدرن و فرانسوی و گلیم و گبه هم با اعمال تغییراتی بصورت وینتیج بافته می‌شوند و همین امر سبب شده که این فرش های جدید جای خود را در تمام دکوراسیون ها از سنتی و اصیل تا مدرن و امروزی و از لاکچری و ماکسیمال تا ساده و مینیمال باز کنند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) مسابقه انتخاب زیباترین شاهین‌ها

رنگ بندی طوسی در فرش کلاسیک ماشینی کاشان

4cf51dcb 5863 46bc 89ae 5df3e8e9af46 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

در سال‌های اخیر و با ظهور فرش در رنگ بندی های متنوع در دیگر کشورها سلیقه بازار و خریداران فرش ماشینی تغییر یافته‌است و برهمین‌اساس رنگ بندی های متنوع وارد بازار فرش کلاسیک ماشینی کاشان شده است. ازاین‌میان می‌توان به رنگ بندی فرش لایت ترکیه ای یا ترک و رنگ بندی فرش طلاکوب اشاره کرد.

در فرش لایت ترکیه ای تمام رنگ ها از جمله رنگ های آبی و قرمز و زرد موجود در طرح و نقش فرش یا حذف می‌شوند یا با شدت رنگ کم و با تضاد رنگی اندک در نقشه فرش ظاهر می‌شوند.

فرش طلاکوب طوسی جدید و شیک

ef680745 af58 459f 9ec1 ec63c1c449b5 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

در فرش طلاکوب گل های طلایی در متن و زمینه ، حاشیه ، ترنج و لچک فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه گل های طلاکوب بیشترین جلوه را در طرح فرش داشته باشند، رنگ زمینه فرش طلاکوب به سمت رنگ های خنثی سوق پیدا می‌کند. از میان این رنگ های زمینه می‌توان به انواع تناژهای رنگ طوسی از جمله نقره ای ، سیلور ، دودی و زغالی اشاره کرد. فرش صدفی و بژ رنگ بندی های دیگر موجود در فرش طلاکوب هستند که به تلقی عمومی از رنگ کرم کم رنگ و پر رنگ شباهت دارند.

رنگ نقش های فرش طلاکوب معمولا به 3 تا 7 رنگ محدود می‌شود و چنانچه رنگ های قرمز و آبی و زرد در نقش این نوع فرش وجود داشته باشند، معمولا به صورت لایت و کم رنگ استفاده می‌شوند تا از جلوه گل های طلاکوب نکاهند. شاید تعجب کنید ولی تعداد رنگ موجود در طرح فرش طلاکوب می‌تواند تا 2 الی 3 رنگ کاهش یابد. مثلا یک فرش با رنگ زمینه مشکی ساده را درنظربگیرید که با گل های طلایی زیتونی به شکل طلاکوب درآمده‌است و تصویر یک عکس سیاه سفید را در ذهن تداعی می‌کند.

فرش قرمز و آبی در دسته فرش های وینتیج و کلاسیک

وقتی صحبت از فرش قرمز و آبی به میان می‌آید، معمولا فرش های کلاسیک دارای این رنگ های شاد به ذهن می‌آیند. ولی جالب است بدانید که با توجه به گستره وسیع طرح های وینتیج ، امروزه فرش های با رنگ شاد مخصوصا رنگ های آبی و قرمز هم در این دسته طرح فرش بافته می‌شوند و به فروش می‌رسند. فرش های خاص با طرح ترکیبی که معمولا در رنگ زمینه طوسی تولید می‌شوند.

فرش قرمز لاکی و روناسی

61a0bc9e 6e44 4d24 949f 4c69ced713c5 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

فرش قرمز و لاکی همواره از دسته فرش های قدیمی و نوستالژیک محسوب می‌شده‌است. بنابراین تعجبی ندارد اگر به شکل وینتیج با طرح های سنتی مثل طرح گبه و هریس یا با طرح های کلاسیک مثل نایین و کاشان و ریز ماهی بافته شوند. فرش های وینتیج مدرن با طرح سنتی و اصیل ایرانی با رنگ زمینه غالب طوسی نیز در کارخانه فرش کاشان بافته می‌شود که از رنگ قرمز به عنوان رنگ کاملا متفاوت در گل ها، حاشیه یا ترنج فرش استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

بعلاوه فرش های قرمز طرح گبه با رنگ بندی های جدید و زیبا در دسته فرش های کلاسیک ماشینی با بیشترین شباهت به فرش دستباف بافته می‌شوند. این فرش ها همواره سلیقه افراد طرفدار فرهنگ تاریخی و باستانی ایرانی را به خود جلب می‌کنند و بنابراین هیچ وقت از مد نمی‌افتند.

فرش آبی فرش شاد و متفاوت

d1d9c53d bb3b 44b6 9a16 557602a04281 آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

شاید شما هم با من هم نظر باشید که فرش آبی شاد ترین فرش رنگ سرد است. این رنگ شاد همیشه انتخاب خاص پسندان و کسانی بوده‌است که خواهان جریان رنگ و طراوت در دکوراسیون خود هستند. فرش آبی علاوه براینکه در دسته فرش کلاسیک با همان ظاهر آشنای همیشگی بافته می‌شود، در دسته فرش وینتیج با طرح های کاملا جدید و در کنار رنگ بندی خنثی و طوسی بافته می‌شود و به فروش می‌رسد. فرش طوسی با حاشیه آبی یا گل های آبی که جلوه خاص و باور نکردنی به این رنگ زیبا می‌بخشد.

خرید فرش وینتیج و کلاسیک با طرح و رنگ جدید آبی و قرمز و طوسی از کارخانه فرش کاشان

با توجه به اینکه صدها کارخانه فرش ماشینی در کاشان وجود دارند، بازار تولید و فروش طرح های جدید در فرش ماشینی کاشان بسیار داغ است و شاید بتوان گفت که کاشان بهترین مرجع خرید فرش ماشینی جدید و با کیفیت در سراسر کشور است. اما اگر در شهرهای دیگر ساکن هستید چگونه می‌توانید از اصل بودن فرش کاشان خریداری شده خود مطمئن شوید؟

بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن فرش ماشینی ، خرید بدون واسطه از کارخانه تولیدی است. امروزه با گسترش دنیای دیجیتال خرید مستقیم از کارخانه بصورت آنلاین و اینترنتی در تمامی صنایع و کالاها رواج روزافزون دارد. بازار فرش ماشینی هم از این قاعده مستثنی نیست. تنوع طرح و رنگ ، دسترسی به تمامی فرش های موجود در بازار ، اطمینان از کیفیت فرش و قیمت فروش ارزان ، از مزایای فوق العاده خرید اینترنتی از کارخانه فرش کاشان است.

از بهترین و با سابقه ترین فروشگاه های فرش اینترنتی ، فروشگاه قالی کاشان به نشانی https://ghaliekashan.com/ است که دارای نماد اعتماد الکترونیک و مجوز از وزارت صنایع و معادن است. این فروشگاه فرش با سالها تجربه امکان خرید بی واسطه از تمام کارخانه های فرش کاشان را به ارزان ترین قیمت ممکن در بازار برای شما فراهم می‌آورد.

تنوع فرش در انواع سبک و مدل از کلاسیک گرفته تا وینتیج و طلاکوب و مدرن ، گلیم فرش و گبه و آشپزخانه و کودک و در انواع رنگ بندی از آبی و قرمز و کرم گرفته تا طوسی و دودی و زغالی در این فروشگاه فرش موجود است. بعلاوه با فراهم آوردن مشاوره رایگان در انتخاب فرش و ارسال به سراسر کشور خرید فرش را بسیار راحت و بی‌دردسر می‌کند.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

رنت اتو بزرگترین مرجع اجاره خودرو ، اجاره خودرو در تهران و اجاره ماشین در …