فرش فانتزی چه ویژگی هایی دارد

o43kmtj9gft5uj9ftyug54otjk 300x184 فرش فانتزی چه ویژگی هایی دارد

در حال حاضر فرش فانتزی بهترین انتخاب برای ایجاد فضایی مدرن و خلاقانه در فضای خانه است. در عین حال این فرش‌ها با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری عرضه می‌شوند و تغییر دکوراسیون هزینه‌های کمتری روی دست شما خواهد گذاشت. اما در عین حال انتخاب فرش فانتزی در فضاهای مختلف بسیار مهم است.

به عبارت دیگر شما نمی‌توانید هر مدل فرشی را فقط به دلیل اینکه شکل و طرحی فانتزی دارد، در خانه پهن کنید. خرید و انتخاب فرش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و در عین حال این فرش‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. بنابراین در ادامه انواع فرش فانتزی و کاربرد آن‌ها را در دکوراسیون فضاهای مختلف خانه بررسی می‌کنم.

انواع فرش فانتزی

خوشبختانه فرش‌های فانتزی دارای طراحی، شکل و متریال بسیار گسترده‌ای است و به همین دلیل شما می‌توانید برای دکور خانه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر آن انواع فرش فانتزی آن‌قدر گسترده ‌است که می‌توان از مدل‌های مناسب آن در چیدمان سنتی و کلاسیک خانه هم استفاده کرد، بدون اینکه زیبایی آن را از بین ببرد و یا اینکه به‌عنوان یک المان اضافه در دکوراسیون خانه محسوب شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین فرش‌های فانتزی را مرور می‌کنیم.

فرش فانتزی شگی، پشمالوی دوست داشتنی!

واقعا زیباست. فرشی با الیاف بسیار بلند، نرم و انعطاف‌پذیر که با استفاده از متریال مصنوعی بافته می‌شود.  فرش شگی کلمه‌ای لاتین  و به معنای موی بلند است و فرش شگی نیز با الیاف بلند خود دقیقا همین معنا را نشان می‌دهد. مدل و طراحی این فرش به شکلی است که به‌راحتی می‌توان از آن در فضاهای متفاوتی مانند ورودی خانه، راهروها، اتاق نشیمن و حتی در قسمت‌های خاصی از هتل‌ها و محیط اداری استفاده کرد.

در عین حال حتما مراقب باشید که این فرش فانتزی جذاب باوجود الیاف بلند خود، بسیار حساس و ملوس است و نمی‌توانید آن را در قسمت‌های پرترافیک خانه بیاندازید. به عبارت دیگر بهتر است مراقب این فرش باشید تا زیبایی  و انعطاف اولیه خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

همچنین فرش شگی بسیار سبک است و در سایزهای کوچک آماده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و بتوان فرش شگی کوچک را در ماشین لباسشویی انداخت و به‌راحتی شست. در عین حال یک عیب بزرگ در این فرش وجود دارد که در موقع خرید باید به آن دقت کنید.

بیشتر بخوانید:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

اگرچه الیاف بلند فرش نمایی دوست داشتنی و زیبا به فرش می‌دهد؛ اما در عین حال بهترین کگان برای جا خوش کردن گرد و غبار، ذرات آلودگی، خوراکی‌ها، حشرات و مواردی از این دست است. این موضوع باعث می‌شود که شستشوی فرش کمی سخت باشد. همچنین نتوانید این فرش را در اتاق کودک پهن کنید، زیرا احتمال آسیب و حساسیت‌های تنفسی را برای کودک افزایش می‌دهد.

کاربرد فرش فانتزی شگی

tlv45jniutnh45yij45j 300x157 فرش فانتزی چه ویژگی هایی دارد

با توجه به ویژگی های فرش فانتزی شگی، به‌خوبی می‌توان کاربرد آن را هم در دکوراسیون تشخیص داد. اولین نکته این است که از پهن کردن این فرش در اتاق کودکان و افراد با حساسیت تنفسی و پوستی خودداری کنید. اما در عین حال این فرش با طراحی خاص و رنگ‌بندی خنثی، انتخاب مناسبی در دکور مدرن است و زیبایی منحصر به فردی در فضای خانه ایجاد می‌کند.

فرش مراکشی، سفر به دوردست‌ها!

این فرش فانتزی زیبا نیز دکوری منحصر به فرد در فضای خانه ایجاد می‌کند . شما را به دل داستان‌های گذشته خواهد برد. فرشی با رنگ‌های ساده و خنثی و طراحی و نقوشی بسیار ساده به‌طوری که هیچ نوع تجملی در آن نخواهید دید. اما در عین حال همین سادگی به تنهای می‌تواند زیبایی بسیار زیادی به همراه داشته باشد.

نخ به کار رفته در بافت این فرش از نوع الیاف پلی‌استر است و مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن فرش مراکشی در ابعاد تا 6 متر نیز تولید می‌شوند تا به‌راحتی بتوان در فضاهای مختلف از آن استفاده کرد. درنهایت اینکه طرح‌ها و نقوش این فرش دارای ریشه تاریخی و مربوط به مناطق شمالی مراکش است.

کاربرد فرش فانتزی مراکشی در دکوراسیون

ین فرش به دلیل داشتن چند مزیت خاص و منحصر به فرد، گزینه بسیار مناسبی در دکور مدرن و حتی برخی از دکورهای کلاسیک محسوب می‌شود. با استفاده از این فرش می‌توانید فضایی کاملا صمیمی و خودمان به خانه بدهید و به همین دلیل در اتاق نشیمن، اتاق کودک و اتاق خواب بسیار مناسب است. نرمی و لطافت الیاف این فرش در کنار رنگ‌های ملایم و طرح‌های بسیار ساده، احساس خوشایندی از یک کفپوش راحت و نرم را برای ما به همراه می‌آورد.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

oltjv45iutouhjnij 300x157 فرش فانتزی چه ویژگی هایی دارد

علاوه بر آن دوام و مقاومت بسیار بالای الیاف فرش و کیفیت مطلوب آن، در کنار شستشوی راحت باعث می‌شود که نگهداری از این فرش آسان و راحت باشد. درنهایت اینکه رنگ‌های به کار رفته در بافت فرش کاملا خنثی هستند و این موضوع باعث می‌شود که فرش با سایر المان‌های موجود در فضا به‌خوبی هارمونی پیدا کند و در هر نوع دکوراسیونی شامل مدرن و کلاسیک قابلیت استفاده داشته باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، مجموعه گسترده‌ای از انواع فرش فانتزی وجود دارد تا به‌راحتی بتوانید گزینه مناسب‌تر برای خانه را انتخاب کنید. به‌طور مثال فرش کهنه نما یا وینتیج با ظاهر کهنه و قدیمی خود، نمایی جذاب در فضای خانه ایجاد می‌کند. فرش گبه دقیقا نمونه‌ای شبیه به گبه‌های دستباف ایرانی است تا ضخامت، طرح‌های بسیار ساده و در عین حال زیبایی را به دکور خانه دعوت کند. همین طور می‌توانید از فرش فانتزی تکه دوزی، سه بعدی، ورساچه، عشایری و بسیاری موارد دیگر در چیدمان مدرن خانه استفاده کنید و ترکیبی منحصر به فرد  در نمای آن به وجود بیاورید. اما آنچه مسلم است، اینکه تمام فرش‌های مدرن چند ویژگی شبیه به هم دارند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فرش فانتزی و ویژگی های آن

سادگی حرف اول را میزند: اولین شاخصه‌ای که در تمام فرش‌های فانتزی و مدرن مشاهده می‌کنیم، سادگی طرح‌ها و نقوشی است که در بافت آن‌ها به کار می‌رود. استفاده از طرح‌های هندسی ساده در بیشتر موارد به همراه رنگ بندی‌های ساده و کم از رنگ‌های خنثی، باعث افزایش سادگی در این فرش‌ها شده است.

الیاف پلی‌استر و پنبه: فاکتور بعدی در تمام فرش‌های فانتزی، استفاده از الیاف مصنوعی پلی‌استر و یا الیاف طبیعی پنبه برای بافت آن‌ها است. البته به این معنا نیست که سایر الیاف مانند آکریلیک و یا ابریشم و … در بافت این فرش‌ها به کار نمی‌رود؛ اما پنبه و پلی‌استر استفاده بیشتری دارند.

قیمت مناسب: سومین شاخصه در تمام فرش‌های فانتزی و مدرن است که قیمت آن‌ها نیست به سایر فرش‌های ماشینی و دستباف بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون محسوب می‌شوند تا هزینه کمتری روی دست شما بگذارند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای آسان برای انتخاب فرش اداری مناسب

ybmjgio6yj4vy 300x157 فرش فانتزی چه ویژگی هایی دارد

نکات مهم در انتخاب فرش فانتزی

اگرچه فرش‌های فانتزی و مدرن در بیشتر موارد دارای طرح‌ها و نقوش ساده و رنگ‌های خنثی هستند؛ اما نمی‌توان از هر فرشی در فضاهای مختلف استفاده کرد. برای این کار بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

قبل از هر چیز به اندازه و ابعاد فرش توجه کنید و بر اساس ابعاد فضای اتاق، فرش مناسب را انتخاب کنید. کاربرد فرشی با ابعاد بسیار بزرگ و دقیقا اندازه اتاق باعث کوچک‌تر و شلوغ نشان دادن آن خواهد شد. در عین حال یک قالیچه کوچک فقط هزینه‌های اضافی روی دست شما خواهد گذاشت و نمای مناسبی در دکور ندارد.

باوجود اینکه انواع فرش فانتزی در بیشتر موارد دارای رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی و کرم هستند؛ اما بهتر است تا جای ممکن این رنگ با سایر المان‌های موجود در خانه دارای هارمونی و هماهنگی در رنگ باشد. علاوه بر آن سعی کنید فرش با رنگ و طرح‌های زیبایی انتخاب کنید تا تبدیل به یک نقطه کانونی قدرتمند در نمای خانه شود.

فرش‌های مدرن در بیشتر موارد دارای دوام کمی هستند و به همین دلیل در قسمت‌های گر ترافیک خانه قابلیت استفاده ندارند. اما در صورتی که می‌خواهید از ظاهر فرش برای مدت‌های بیشتری لذت ببرید، گزینه‌ای انتخاب کنید که با الیاف مقاوم مانند الیاف طبیعی و یا آکریلیک بافته شده باشد.

کلام آخر

انواع فرش فانتزی با طرح‌ها و نقش‌های متفاوت خود، به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید بهترین گزینه را برای دکور خانه انتخاب کنید. در عین حال ویژگی‌های فرش فانتزی به شکلی است که بیشتر این فرش‌ها دارای شباهت‌های زیادی به هم از نظر قیمت، ابعاد، متریال الیاف و رنگ‌بندی هستند. بنابراین شاید در نگاه اول تفاوتی باهم نداشته باشند.

اما زمانی که با دنیای گسترده‌ای از انواع آن‌ها روبرو می‌شوید؛ خواهید دید که همه فرش‌های فانتزی برای هر فضایی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است برای کاربرد فرش فانتزی در دکوراسیون به ابعاد فضا، نوع فرش، هارمونی رنگ‌ها و مواردی از این دست توجه کنید تا درنهایت خرید مناسبی انجام دهید. فروشگاه زیلوکس دارای انواع فرش های فانتزی با بهترین کیفیت عرضه می کند،

خرید فرش ماشینی را از فروشگاه زیلوکس انجام دهد.

مطلب پیشنهادی

معرفی پودر فیکس برای پوست چرب:

موندگاری میکاپ مخصوصا کرم پودر، یکی از معضلات اصلی افرادی هست که پوست چربی دارن …