راهنمای آسان برای انتخاب فرش اداری مناسب

این روزها چیدمان و دکوراسیون داخلی فضاهای اداری، اهمیتی هم اندازه ی چیدمان منازل مسکونی پیدا کرده است. برخورداری هر مجموعه تجارای، از چیدمان ایده آل و به روز می تواند نشانه ای برای موفقیت آن مجموعه در فعالیت ها و کسب و کارش باشد.

یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی، فرش اداری است. فرش دفتر کار به اندازه ای مهم است که این روزها در برخی از فروشگاه ها و مراکز بزرگ عرضه ی فرش، اقدام به عرضه ی فرش های مدرن و ایده آل برای دفتر کار نموده اند.

به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم که شما را با یک راهنمای آسان برای انتخاب فرش های اداری مناسب ، آشنا کنیم.

45tc45tg راهنمای آسان برای انتخاب فرش اداری مناسب

چرا باید فرش اداری بخریم؟

از مهم ترین عناصر اصلی و کلیدی در ایجاد یک چیدمان جذاب برای محیط و دفتر کار شما، انتخاب یک فرش اداری  مناسب می باشد. فرش دفتر کار هم مثل فرش هایی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی شرایط و ویژگی های خاصی را داشته باشند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که چرا باید فرش اداری بخریم، بایستی بگوییم که فرش های اداری یکی از عناصر مهم چیدمان دفتر کار به حساب آمده و استفاده از آن ها می تواند سبب جلب رضایت و اعتماد مخاطبین شما در نگاه اول شود.

فرش اداری چه مزایایی دارد؟

فرش دفتر کار مثل هر فرش دیگری، ابعاد، سبک های متفاوت و البته اشکال گوناگونی دارد. این نوع از فرش ها شبیه به نوعی عایق حرارتی وصوتی در محل کار عمل می کنند.

سایر مزایای فرش های اداری عبارتند از:

  • باعث انسجام سایر عناصر دکوراسیون می شود
  • باعث جلب اعتماد مراجعه کننده می شود
  • باعث افزایش احساس صمیمیت در فضا می شود
  • باعث ایجاد حس اصالت در فضا می شود.

مهم ترین نکات در هنگام خریدن فرش اداری

در هنگام خرید فرش دفتر کار ، می توانید با توجه به این نکات، انتخاب مناسب تری داشته باشید.

  • ابعاد فرش
بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی

اگر که قصد دارید فرش اداری را برای زیر مبلمان دفتر کارتان تهیه کنید، بایستی ابعاد بزرگی داشته باشد. تا جایی که بتوانید به راحتی مبلمان را روی آن جا به جا کرده و همه ی مبلمان و صندلی ها به طور کامل روی آن قرار بگیرند.

یا این که می توانید فرش گرد کوچکی انتخاب کنید که مبلمان و صندلی ها در اطراف آن قرار بگیرد.

43cf34 راهنمای آسان برای انتخاب فرش اداری مناسب

  • فاصله ی فرش تا دیوار

اگر قصد دارید دفتر کارتان را به کمک یک فرش اداری مناسب پر کنید، فراموش نکنید که فاصله ی فرش ها تا دیوار بایستی حداقل 20 سانتی متر باشد.

  • جنس فرش

مناسب ترین گزینه برای فرش دفتر کار، فرش های نازک با تراکم پایین هستند. چراکه هرچقدر فرش نازک تر باشد و تراکم پایین تری داشته باشد، حرکت دادن و جا به جا کردن صندلی ها روی آن راحت تر است.

از طرف دیگر نظافت آن ها نیز کار ساده تری خواهد بود.

  • طرح فرش

طرح فرش کاملا به نوع و سبک تجارت شما بستگی دارد. فرش های کلاسیک معمولا انتخاب مناسبی برای دفتر کار نیستند اما با این وجود اگر در حوزه ی صادرات و فعالیت هایی از این دست مشغول به کار هستید، فرش های کلاسیک هم گزینه ی مناسبی برای شما به شمار می آیند.

  • پرز فرش

فرش هایی که پرز کوتاهی دارند و یا فرش هایی با الیاف بلند و ضخیم، انتخاب مناسبی برای فضای کار شما به شمار می آیند.

recf3rf3 راهنمای آسان برای انتخاب فرش اداری مناسب

هرچه فرش کم پرزتر باشد، شما راحت تر می توانید مبلمان خود را روی آن حرکت دهید. از طرفی احتمال سر خوردن روی فرش کمتر است و رد پا و یا رد صندلی ها روی آن ها کمتر نمود پیدا می کند.

گران ترین و ماندگارترین فرش های اداری، قالیچه های دستبافت و کم پرز هستند. این فرش ها ظاهری بسیار مجلل دارند و نوع بافت آن ها به شکلیست که در طول زمان کمترین تغییر حالتی نخواهند داشت.

  • رنگ فرش
بیشتر بخوانید:  سفارش همبرگر :

از جمله ی مهم ترین نکاتی که بایستی در هنگام خرید فرش اداری به آن توجه داشته باشید، رنگ فرش است. اگرچه در بسیاری از مواقع فرش های با رنگ روشن، می توانند جلب توجه بیشتری داشته و نقش و نگار خود را بهتر نمایان کنند، اما این ویژگی های برای دفتر کار شما می تواند به یک نقطه ضعف تبدیل شود.

از آنجایی که رفت و آمد در دفتر کار معمولا با کفش انجام می شود، این اتفاق برای فرش هایی با رنگ روشن، می تواند موجب کثیف شدن سطح فرش شده و در مدت زمان کوتاهی، فرش شما را دچار ظاهری زننده کند.

بنابراین با انتخاب فرش هایی با رنگ تیره، می توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف نمایید. البته حتی در مورد فرش های تیره هم این نیاز وجود دارد که فرش اداری ، در فواصل زمانی کوتاهی نظافت شده و جارو کشیده شود تا گرد و غبار از سطح آن پاک شود.

توجه داشته باشید که اگر به نظافت فرش دفتر کار توجه نکنید ، این موضوع می تواند به یکی از نقاط ظعف شما تبدیل شده و شما را فردی نا منظم و بی توجه به جزئیات، معرفی کند.

  • محل قرار گیری فرش

یکی از نکاتی که در مورد محل قرارگیری فرش اداری باید به آن توجه شود، محل قرار گیری آن است. فرش دفتر کار باید در فاصله ی مناسبی نسبت به میز اصلی کار شما قرار بگیرد تا تردد، تحرک و رفت و آمد را برای شما دشوار نکند.

فرش دفتر کار باید به صندلی شما اجازه دهد که آزادانه حرکت کند. به همین خاطر پیشنهاد می شود که از فرش های نازک و پرز کوتاه استفاده کنید.

  • بافت فرش

فرش های اداری هم مانند فرش هایی که برای منزل انتخاب می کنیم، می تواند ماشینی یا دستبافت باشد. بسیاری از افراد علاقه دارند که با استفاده از فرش های دستبافت، دفتر کار مجللی را برای خود ایجاد نمایند.

بیشتر بخوانید:  آیا همه فرش های کلاسیک ، آبی و قرمز و همه فرش های وینتیج ، طوسی هستند؟

برخلاف آنچه که تصور می شود، فرش های دستبافت می توانند ماندگاری بسیار خوبی در دفاتر کار داشته باشند، مشروط به این که اقدامات مراقبتی و نظافتی، به طور مرتب برای آن ها انجام بگیرد.

53tc34 راهنمای آسان برای انتخاب فرش اداری مناسب

با این حال فرش های ماشینی به جهت قیمت و حساسیت کمتری که دارند، بیشتر به عنوان فرش های اداری انتخاب می شوند. این فرش های بارها و بارها قابلیت شستشو داشته و می توان برای سال ها روی کیفیت و دوام آن ها حساب کرد.

قیمت فرش

قیمت فرش های مناسب برای فضاهای اداری و دفاتر کار، طیف بسیار گسترده و متنوعی را شامل می شود. هر فرشی بسته به کیفیت و مواد اولیه ای که در آن به کار رفته، از قیمت خاصی برخوردار است.

اما می توان با مراجعه به مجموعه های بزرگ و هایپر مارکت های تخصصی فرش نظیر شهر فرش، بهترین انواع فرش اداری و فرش دفتر کار را با تضمین قیمت، تضمین کیفیت و همچنین به صورت اقساطیِ بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خریداری نمود.

گفتار پایانی :

طی سال های اخیر، توجه به دکوراسیون داخلی در دفاتر کاری، شرکت ها و موسسات تجاری باعث شده که شاهد ظهور فرش هایی مناسب برای این نوع فضاها باشیم.

این روزها فرش های مدرن و فرش های فانتزی به گزینه ی درجه یک شرکت ها برای چیدمان داخلی شان تبدیل شده است. با این حال بسیاری از افراد همچنان برای انتخاب فرش مناسب برای دفتر کارشان دچار تردید هستند.

در این نوشتار تلاش کردیم راهنمای جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب بهترین فرش اداری در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که مطالب مطرح شده، شما را در انتخاب بهترین فرش برای دفتر کارتان یاری نماید.

مطلب پیشنهادی

معرفی پودر فیکس برای پوست چرب:

موندگاری میکاپ مخصوصا کرم پودر، یکی از معضلات اصلی افرادی هست که پوست چربی دارن …