ویزای تحصیلی کانادا

هر ساله بخشی بزرگی از دانشجویان از سراسر دنیا، جهت تحصیل در کانادا، برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنند. کانادا علاوه بر یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا و امکانات زیاد، فرهنگ بسیار خوبی در راستای تحصیل هم دارد. کانادا، کشوری است که اغلب به آن سرزمین فرصت ها می گویند. جامعه ای متنوع و با منابع فراوان که سیستم بهداشت، درمان و آموزش آن خاص است.

23fxfc65gh64 ویزای تحصیلی کانادا

هزینه های پایین تحصیلی درکانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها برای دانشجویان بین المللی سبب شده تا این کشور به یکی از مقاصد مهاجرتی پر طرفدار و محبوب در میان دانشجویان تبدیل شود. در واقع نمی توان به طور کلی به تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی اشاره کرد.

چرا که این دسته از دانشجویان به هر حال می بایست تا حدودی هزینه های تحصیلی را پرداخت کنند. گفتنی است که طبق قوانین و نظام آموزشی کانادا همه ی شهروندان کانادایی و همچنین افرادی که اقامت دائم این کشور را دارا می باشند، می توانند از تحصیل رایگان بهرمند شوند و همین سبب شده خانواده ها برای تحصیل مناسب فرزندانشان این کشور را انتخاب کنند.

مراحل اصلی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که روش مهاجرتی به استان کبک با بقیه ایالت های کانادا متفاوت است. یعنی اگر بخواهیم به طور کلی مهاجرت تحصیلی به کانادا را بررسی کنیم، یک بار مهاجرت تحصیلی کبک را بررسی می کنیم و سپس بقیه استان ها. متقاضی برای اخذ CAQ یا گواهی پذیرش کبک باید به اداره مهاجرت استان کبک مراجعه کند.

برای مهاجرت به استان های دیگر باید به وبسایت اداره مهاجرتی کانادا مراجعه کرده و در آنجا یک اکانت بسازید. ساخت اکانت باعث می شود تا مدارک و اسناد مورد نیاز برای مهاجرت را در سایت آپلود کنید.

بارگذاری مدارک خواسته شده بدون پرداخت هزینه درخواست ویزا که ۱۵۰ دلار است بررسی نمی شود. هزینه بایومتریک نیز ۸۵ دلار است. بنابراین شما باید ۲۳۵ دلار در مجموع پرداخت کنید

پس از سابمیت کردن اطلاعات و مدارک خواسته شده در سایت ذکر شده، ایمیلی برای شما ارسال می شود تحت عنوان اینکه شما قصد طی کردن پروسه ویزای تحصیلی کانادا را دارید. دقت داشته باشید که حتما از یک ایمیل معتبر برای کلیه مراحل استفاده کنید چرا که بیشتر اطلاعات مربوط به روند مهاجرتی شما از طریق همین ایمیل به دست شما خواهد رسید.

سپس بعد از ۲ روز نامه بیومتریک خود را دریافت خواهید کرد که باید برای انگشت نگاری و عکس برداری به یکی از دفاتر VAC کشورهای همسایه مراجعه کنید چرا که کانادا در ایران سفارت ندارد. پیش از اینکه به دفاتر VAC‌ مراجعه کنید باید وقت قبلی بگیرید و به موقع در محل حضور یابید. (حتی نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده). جواب ویزای شما به صورت اینترنتی به اطلاع شما خواهد رسید بنابراین در هنگام درخواست ویزای تحصیلی خود حتما از ایمیل معتبر استفاده کنید.

اگر تائیدیه ویزا (پاس ریکوئست) را دریافت کردید به این معنی است که برچسب ویزا باید روی پاسپورت شما بخورد. بنابراین اقدامات لازم را از طریق پیکاپ ویزای کانادا انجام دهید.(از طریق کارگزار مورد اعتماد تراست پاسپورت برای الصاق ویزا ارسال می شود و سپس برای شما ارسال می گردد.)

بیشتر بخوانید:  آنچه باید در مورد ساخت در و پنجره با پروفیل بدانید

هنگامی که درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا تائید شود، برای شما یک ویزای تحصیلی و یک نامه POE‌ صادر می شود.(با نامه POE می توانید استادی پرمیت خود را بعد از رسیدن به کانادا دریافت کنید) مجوز تحصیلی شما در فرودگاه پس از تائید شدن پاسپورت و برچسب ویزا به شما تحویل داده می شود.

مدارک اصلی ویزای تحصیلی کانادا

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • نامه فاند یا کمک هزینه های تحصیلی (در صورت وجود)
  • همه صفحات مهردار پاسپورت
  • شناسنامه و کارت ملی
  • دانش نامه همه مقاطع دانشگاهی قبلی
  • نامه توضیحات (Letter of Explanation)
  • نمره آیلتس یا تافل
  • رزومه
  • گواهی عدم سوء پیشینه+ ترجمه (گرفتن مدرک عدم سوء پیشینه ممکن است زمان زیادی به طول بینجامد پس زودتر برای اخذ آن اقدام کنید)
  • ارائه موجودی حساب و حداقل ۴ ماه گردش حساب
  • هر گونه سند خانه، ملک، ماشین یا مغازه
  • هر مدل جواز کسب برای بیزنس های خود در ایران
  • تعهد نامه دفتری چنانچه شما تحت تکلف پدر یا مادرتان هستید
  • هر گونه مدارک شغلی در این خصوص که از آن کسب درآمد داشته اید
  • گواهی عدم سوء پیشینه همسر و گردش و موجودی حساب
  • دقت داشته باشید که همه مدارک ذکر شده باید به همراه ترجمه آن ها ارائه شوند

همان گونه که پیش از این ذکر شد، بهتر است موجودی حساب شما از پولی که به آن نیاز دارید بیشتر باشد چرا که شما هزینه های جانبی دیگری به جز شهریه هم دارید مانند خرید بلیط هواپیما، هزینه های سفارت، هزینه سال اول زندگی در کانادا.

با توجه به اینکه نوع ویزای شما، ویزای خوداشتغالی کانادا نیست، پس حتما کارفرما دارید یا در آینده خواهید داشت، به همین دلیل باید از کارفرمایی که در حال حاضر برای او کار می کنید بخواهید که به شما جاب آفر دهد یعنی نامه شغلی و جاب آفر کانادا را یکی کنید. مثلا کارفرمای شما ذکر می کند که من به این نیروی کار ماهر با چنین تخصصی نیاز دارم و نیروی کار من صرفا برای ارتقاء رتبه و کیفیت بهتر کار قصد تحصیل در کانادا را دارد – این اقدام به شما کمک خواهد کرد.

xrcr5tgcc45 ویزای تحصیلی کانادا

چرا ویزای تحصیلی کانادا ریجکت می شود؟

  • نشان ندادن انگیزه برای بازگشت به کشور خود پس از اتمام تحصیل
  • نداشتن تمکن مالی کافی برای تحصیل در کانادا و تامین شهریه
  • وجود ایراد در استادی پلن
  • نداشتن حداقل سطح علمی کافی برای تحصیل در کشور کانادا
  • نداشتن Tie یا گره های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی در کشور محل زندگی خود (مثلا داشتن بیزنس، سرمایه گذاری، وابستگی های خانوادگی و موارد مشابه
  • ناقص بودن مدارک تحصیلی و فرم های موجود و یا مبهم بودن آن ها

ویزای تحصیلی کانادا چقدر اعتبار دارد؟

ویزای تحصیلی کانادا، برای طول برنامه تحصیلی شما به اضافه 90 روز اضافی، معتبر است. این 90 روز به شما امکان می دهد برای ترک کانادا یا درخواست تمدید اقامت خود، آماده شوید.

  • اگر در حال گذراندن دوره های پیش نیاز هستید
  • اگر مدرسه شما از شما بخواهد قبل از پذیرش شما در برنامه اصلی، دوره هایی را بگذرانید (شما قبولی مشروط دارید)، مجوز تحصیل شما برای طول آن دوره ها به اضافه 1 سال معتبر خواهد بود. هنگامی که در برنامه اصلی پذیرفته شدید، باید برای تمدید اقامت خود به عنوان دانشجو اقدام کنید.
  • اگر تحصیلات خود را پس از انقضای مجوز تحصیلی خود به پایان برسانید. اگر دوره های خود را قبل از تاریخ درج شده در مجوز خود به پایان نرسانید، باید برای تمدید اقامت خود به عنوان دانشجو اقدام کنید. اگر این کار را نکنید، باید تحصیل را متوقف کرده و کانادا را ترک کنید.
  • اگر قبل از انقضای مجوز تحصیلی، تحصیلات خود را تمام کنید
  • اگر تحصیلات خود را زودتر تمام کنید، بدون توجه به اینکه چه روزی در مجوز تحصیلی درج شده باشد، مجوز شما 90 روز پس از اتمام تحصیلات، معتبر نخواهد بود.
بیشتر بخوانید:  مشکلات طلاق به حیوانات خانگی هم رسید

اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؟

به طور کلی دانشگاه های کانادا عوامل مختلفی را برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبانی که به دنبال پذیرش هستند، اتخاذ می کنند. تحصیل در  برخی از دوره های تحصیلی در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است، زیرا شما واجد شرایط لازم برای مهارت زبان جایگزین مشخص شده توسط دانشگاه انتخابی خود هستید.

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا از داوطلبان می‌خواهند که یک توصیه نامه (LOR) از هر یک از موسسات آکادمیک قبلی خود ارائه دهند. علاوه بر این، چندین دانشجوی خارجی از ملیت های منتخب نیز از ارائه نمرات مهارت زبان انگلیسی معافیت دارند. همچنین، موسسات آکادمیک کانادا نیز به راحتی آزمون های مهارت زبان انگلیسی غیر از آیلتس را می پذیرند که می توانید در طول فرآیند پذیرش آن را ارسال کنید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

اثبات تمکن مالی یکی از مواردی است که برای ویزای تحصیلی در کانادا از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در این کشور درخواست می شود. دانشجوی خارجی باید ثابت کند که توانایی مالی برای تأمین هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل خود و همراهانش را در کشور کانادا دارد.

این هزینه ها می تواند شامل شهریه دوره تحصیلی و هزینه هایی مانند هزینه اسکان در کانادا و تهیه غذا به خصوص در سال اول تحصیل در کانادا باشد. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا باید به اندازه ای باشد که دانشجو بتواند به مدت یک سال تحصیلی، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را پرداخت نماید.

معمولاَ در مقطع کارشناسی مبلغی حدود ۳۰ الی ۳۵ هزار دلار کانادا در سال برای تحصیل و زندگی در کانادا، تمکن مالی شما را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اثبات می کند.

چه مواردی بر افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا موثر هستند؟

موارد زیادی بر افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا موثر هستند اما مهم ترین آن ها، عبارتند از:

تمکن مالی دانشجو

هر چه فرد تمکن مالی بهتری داشته باشد، دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی توسط افسر کنسولگری کمتر می شود. خودتان یا سرپرستتان باید تمکن مالی بالایی داشته باشد. داشتن تمکن مالی خوب از اصلی ترین عواملی است که شانس شما را برای اخذ ویزای تحصیلی افزایش می دهد.

سن متقاضی

معمولا افراد زیر ۲۳ سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و افراد زیر ۳۳ سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، شانس پذیرش بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند اما این به معنای عدم موفقیت دیگر افراد برای تحصیل در کشور کانادا نیست.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

بالا بودن دانش زبان

با داشتن حداقل نمره مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی تنها شرط لازم برای تحصیل در کشور کانادا را دارا هستید و هر چه نمره زبانی شما از حداقل نمره لازم بیشتر باشد شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی خواهید داشت.

زمان مناسب برای درخواست برای ویزای تحصیلی

روند اخذ ویزای تحصیلی برای افراد بسته به شرایطی که دارند با یکدیگر متفاوت است. اما بهتر است درخواست خود را حداقل از ۳ ماه قبل از شروع برنامه ارسال کنید. بسیاری از افراد با نزدیک شدن به زمان پایانی شروع یک برنامه اقدام به درخواست ویزا می کنند و شلوغ بودن سایت می تواند اخذ ویزای تحصیلی شما را دچار مشکل کند.

عدم گپ تحصیلی

در صورتی که مقطعی از تحصیلات خود را به اتمام رسانده اید و قصد ادامه تحصیل دارید، بهتر است هر چه سریع تر برای ادامه تحصیلاتتان اقدام کنید چرا که عدم گپ تحصیلی می تواند شانس شما را برای ویزای تحصیلی افزایش دهد.

در صورت داشتن گپ تحصیلی در هنگام اخذ ویزای تحصیلی، توضیح دهید که در طول مدت گپ تحصیلی مشغول به چه کاری بوده اید.

تطابق سابقه تحصیلی متقاضی با رشته مورد نظر

افرادی که سابقه تحصیلی مقطع قبلی شان مرتبط با رشته ای است که قصد تحصیل در کانادا را دارند، شانس بالاتری برای اخذ ویزای تحصیلی خواهند داشت. البته این به معنای عدم توانایی متقاضیانی که رشته تحصیلیشان با سابقه تحصیلی شان با یکدیگر مطابقت ندارند نیست!

داشتن استادی پلن قوی

همانگونه که پیش از این گفته شد، استادی پلن یکی از عواملی است که باید برای اخذ ویزای تحصیلی در نظر گرفت. هر چه شما استادی پلن خود را بهتر بنویسید، شانس بالاتری برای اخذ ویزای تحصیلی خواهید داشت.

3tcvyy6 ویزای تحصیلی کانادا

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

عوامل زیادی در برآورد هزینه ویزای تحصیلی کانادا مشارکت دارند اما واضح است که علت محبوبیت تحصیل در کانادا، ارزان بودن آن نسبت به سایر نقاط جهان است. برای مثال هزینه تحصیل در این کشور تقریبا نیمی از هزینه تحصیل در آمریکا است. در واقع به طول کلی هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا رشته تحصیلی، نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و موارد مشابه بستگی دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد. رشته تحصیلی تاثیر زیادی در هزینه ها دارد. برای مثال، تحصیل در رشته هنر بسیار ارزان تر از تحصیل در رشته پزشکی مانند دندانپزشکی و داروسازی است.

دانشگاه دولتی به نسبت دانشگاه های خصوصی، ارزان تر به حساب می آیند. همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی هزینه بیشتری نسبت به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد. اما به طور کلی درخواست برای اخذ مجوز تحصیل کانادا، حدودا 150 دلار کانادا هزینه دارد. پیش از این هم اشاره کردیم که هزینه های درخواست برای دانشگاه های کانادا بسته به دانشگاه و کشور مبدا شما متفاوت است.

به عنوان مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا از دانشجویان کانادایی در مقطع کارشناسی 70.50 دلار کانادا می خواهد و از دانشجویان غیر بومی 118.50 دلار کانادا هزینه دریافت می کند. جهت محاسبه هزینه‌ای که باید به دانشگاه بریتیش کلمبیا باید بپردازید، می توانید ازصرافی ها و یا خودتان با محاسبه قیمت دلار کانادا ونکوور به عدد دقیقی برسید.

مطلب پیشنهادی

معرفی پودر فیکس برای پوست چرب:

موندگاری میکاپ مخصوصا کرم پودر، یکی از معضلات اصلی افرادی هست که پوست چربی دارن …