راه اندازی هتل در کانادا

اگرچه در ظاهر به نظر می رسد که صنعت هتل داری به حد اشباع رسیده است و دیگر ظرفیتی در آن باقی نمانده، اما واقعیت این است که با توجه به وضعیت بسیار رو به پیشرفت صنعت توریسم در کانادا، درخواست های زیاد سرمایه گذاران برای اخذ ویزا و راه اندازی هتل در کانادا کم نمی شود.

هتل داران باید ذهنیت کارآفرینی داشته باشند، اما برای اینکه در این صنعت به موفقیت های بزرگی برسند، باید یک اشتیاق مضاعف هم داشته باشند. این اشتیاق مضاعف، چیزی نیست به جز تمایل به خدمات رسانی. در واقع، آن ها باید از خدمات رساندن به مردم لذت ببرند و این کار را واقعا دوست داشته باشند.

43rtcv hj7 راه اندازی هتل در کانادا

افتتاح هتل در کانادا

صنعت هتل داری در کانادا شامل موسساتی است که عمدتاً در موارد زیر فعالیت می کنند: ارائه امکان اقامت کوتاه مدت در مکان هایی به نام هتل ها، متل ها و استراحتگاه ها. هتل ها در کانادا ممکن است خدمات غذا و نوشیدنی، خدمات تفریحی، اتاق کنفرانس و خدمات همایش، خدمات خشکشویی، پارکینگ و سایر خدمات را هم ارائه دهند.

انواع هتل در کانادا

معیارهای زیادی برای دسته بندی هتل ها وجود دارد که برخی از آن ها شامل طبقه بندی بر اساس تعداد ستاره، موقعیت مکانی و نوع ارباب رجوع (مانند اینکه فقط برای اقامت افراد ثروتمند، معروف و سلبریتی ها ساخته شده یا افراد عادی) می شوند.

اگر تمام تفاوت های جزئی بین هتل های مختلف را در نظر بگیریم، بیش از ۸۰ نوع هتل وجود دارد. اما به طور کلی، انواع رایج هتل شامل موارد زیر می شوند.

  • هتل عادی
  • متل
  • هتل تفریحی
  • مسافرخانه
  • هتل آپارتمان
  • مهمان سرا
  • اقامتگاه B&B
  • اقامتگاه مزروعی
  • هاستل
  • کلبه کوهستانی

مراحل راه اندازی هتل در کانادا

تهیه بیزینس پلن یا طرح تجاری

پس از اینکه به عنوان سرمایه گذار خارجی تصمیم به راه اندازی یک هتل در کانادا گرفتید، در قدم بعدی باید برای تهیه یک بیزینس پلن جامع و کامل اقدام کنید. طبق قوانین خرید بیزینس در کانادا، خریداران باید دارای طرح تجاری مناسب باشند.

طرح تجاری مورد نظر، باید منعکس کننده ی نحوه ارائه، اجرا، منابع مالی و کلیه مواردی که برای فعالیت یک کسب و کار لازم است، باشد. همچنین، باید اهداف و دستاوردهای مورد نظر نیز بر اساس بازه های زمانی معین مشخص کند تا نقشه راه کسب و کار مورد نظر، کاملا واضح باشد. بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا، باید منجر به ایجاد یا حفظ شغل برای شهروندان کانادایی هم بشود.

شروع مذاکرات با فروشندگان

زمانی که بیزینس پلن مناسبی تهیه کردید، باید برای شروع مذاکره با فروشندگان بیزینس مورد نظر خود آماده شوید. نیازی نیست نگران شوید. لازم نیست به تنهایی مذاکره کنید. در این مرحله، تیم مجرب تراست همراه شما خواهد بود تا شما را برای انجام یک مذاکره خوب آماده کنند و هر نکته ای که در این زمینه باید بدانید را به شما آموزش دهند.

بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی

آن ها درخصوص تمامی موارد از جمله شرایط تحویل کسب و کار به شما و قیمت نهایی آن مذاکرات لازم را انجام می دهند. همچنین، متخصصین تراست تمام بررسی های لازم را هم به عمل می آورند تا از صحت اطلاعاتی که درمورد بیزینس مورد نظر کسب کرده اید، اطمینان پیدا کنید.

درخواست برای دریافت مدرک ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا

قدم بعدی در پروسه ی راه اندازی و خرید هتل در کانادا به عنوان یک سرمایه گذار خارجی، اقدام برای دریافت مجوز کار کانادا LMIA است. ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا مدرکی است که ممکن است کارفرمایان در کانادا برای استخدام نیروی کار خارجی به آن نیاز پیدا کنند.

دریافت LMIA مثبت نشان می دهد که در کسب و کار مورد نظر نیاز به نیروی کار خارجی است و همچنین، هیچ یک از نیروهای کار کانادایی برای انجام این شغل مناسب نیستند. گاهی اوقات این مدرک با اسم نامه تایید هم شناخته می شود. شما به عنوان سرمایه گذار خارجی باید برای خرید هر بیزینسی که در کانادا مد نظر دارید، این مدرک را ارائه کنید.

تهیه مدارک مورد نیاز برای دریافت مدرک LMIA جهت خرید هتل در کانادا

شما به عنوان سرمایه گذار خارجی، باید اسناد و مدارک مختلفی را در پروسه خرید هتل در کانادا در اختیار مقامات این کشور قرار دهید. اسناد و مدارک مورد نیاز در مرحله ی دریافت LMIA شامل موارد زیر می شوند:

  • اسناد ثبت هتل کانادایی
  • اثبات مالکیت جدید هتل کانادایی (از طریق ارائه توافق نامه خرید یا فروش، گواهی سهام، اثبات خرید و غیره)
  • اثبات فعالیت فعال هتل مورد نظر در کانادا
  • کپی پاسپورت خریدار جدید
  • رزومه و سوابق کاری خریدار جدید
  • بیزینس پلن

در مرحله دوم فرایند درخواست برای LMIA، خریدار خارجی باید اطلاعات بیشتری در ارتباط با میزان تحصیلات، سوابق کاری و تجربیات مدیریتی خود ارائه کند. علاوه بر این، باید معاینات پزشکی و گواهی عدم سوء سابقه را نیز ارائه نماید. لیست مدارکی که ملزم به ارائه آن ها هستید، شامل موارد زیر می شود:

  • مدارک تحصیلی (گزارش ECA برای درخواست اقامت دائم مورد نیاز است)
  • اثبات تجربه شغلی و تجربه مدریتی کافی از طریق مدارکی مانند نامه های تایید اشتغال، اطلاعات درآمدی، اسناد مالکیت، فیش حقوقی و…
  • اسناد مرتبط با وضعیت تاهل مانند سند ازدواج، عقدنامه و شناسنامه فرزندان
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی (این مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است)
  • مدارک و صورت حساب های بانکی ۶ ماه اخیر
  • پاسپورت
  • مدارک معاینات پزشکی
  • مجوزهای پلیس و گواهی عدم سوء سابقه از هر کشوری که بیش از ۶ ماه در آن اقامت داشته اید
  • با ارائه این مدارک، باید برای مرحله بعد آماده شوید.
  • اقدام برای دریافت مجوز کار موقت

پس از صدور مدرک LMIA مثبت، می توانید برای دریافت مجوز کار موقت قابل تمدید (با اعتبار ۱۲ تا ۲۴ ماهه)، اقدام کنید. دریافت مجوز کار موقت در اغلب حوزه های قضایی، به کم تر از 3 ماه زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:  پیرزن هفتاد ساله، پدیده وزنه برداری شد

tvyibiu راه اندازی هتل در کانادا

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی هتل در کانادا

توجه داشته باشید سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی هتل در کانادا به معیارهای بسیار زیادی بستگی دارد که مهم ترینشان، محلی است که هتل در آن قرار دارد و تنوع خدمات و امکاناتی است که در آن ارائه می شود.

هتل داری، یک بیزینس میلیون دلاری است و طبیعتا می تواند چندین میلیون دلار هزینه داشته باشد. برای خرید یک هتل در کانادا حداقل باید ۱ میلیون دلار سرمایه داشته باشید. چنین سرمایه ای، می تواند برای یک مسافرخانه کوچک در مناطق کم جمعیت روستایی با امکانات اندک مناسب باشد. بسته به مقیاس و بزرگی هتل مورد نظر و مکان آن، می تواند تا بیش از ۲۰ میلیون دلار و حتی بیشتر هم سرمایه لازم داشته باشد. به شدت توصیه می کنیم با توجه به نوسانات نرخ ارز، پیش از هر اقدامی از قیمت دلار کانادا امروز اطلاع کسب کرده و سپس برنامه خود را برای آینده پایه ریزی کنید.

راه اندازی یک هتل در مقیاس کوچک، اما استاندارد با حداقل امکانات و اقامتگاهی که به طور همزمان فقط می تواند به تعداد انگشت شماری از مشتریان خدمات رسانی کند، می تواند هزینه راه اندازی هتل در کانادا را تا حدود ۷۵۰ هزار تا ۱ میلیون دلار کاهش دهد.

در صورتی که هتل مورد نظر در دسته بندی هتل های ۵ ستاره و بزرگ با تمامی امکانات و خدمات کامل برای یک هتل قرار بگیرد نیز باید حداقل ۵ میلیون دلار برای راه اندازی و ساخت آن مد نظر داشته باشید.

اقامت دائم کانادا با راه اندازی هتل در کانادا

کانادا یک انتخاب عالی برای راه اندازی کسب و کار است. طبق گزارش بانک جهانی، کانادا از نظر شاخص سهولت کسب و کار در رتبه 23 قرار دارد. کانادا نیروی کار بسیار تحصیل کرده ای دارد و یکی از پایین ترین نرخ های مالیات  را در جهان ارائه می دهد.

زمانی که مراحل خرید هتل در کانادا را به پایان رساندید و آن را راه اندازی کردید، به عنوان کارآفرین صاحب قانونی بیزینس خود شناخته خواهید شد. با گذشت ۱ سال از شروع فعالیت این کسب و کار و یا حتی کم تر، می توانید روند درخواست برای اخذ اقامت کانادا را به همراه اعضای خانواده خود آغاز نمایید. این کار نیاز به فراهم آوردن شرایط زیر دارد:

شعبه ای که در کانادا خریداری کرده اید، باید فعال و در حال کار باشد. این شعبه باید یک مکان فیزیکی (نه یک دفتر کار مجازی یا خانگی) داشته باشد و حداقل ۱ کارمند کانادایی در آن فعالیت کند.

شما به عنوان صاحب بیزینس باید در آن مشارکت فعالانه داشته باشید و نشان دهید که حضورتان برای فعالیت آن ضروری است. شعبه شما باید در ۳ سال گذشته یا حداقل ۱۲ ماه قبل از اینکه به عنوان سرمایه گذار خارجی درخواست اقامت دائم کنید، راه افتاده باشد. شعبه باید عملکرد مالی خوب و جریان مالی کافی برای پرداخت حقوق کارمندان را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

مزایا و معایب راه اندازی هتل در کانادا

مزایای راه اندازی هتل در کانادا

طبق گزارش های مربوط به سرمایه‌ گذاری هتل‌ های کانادا، صنعت هتل‌ داری کانادا در سی سال گذشته سود آورتر شده است.

اندازه بازار هتل ها در کانادا در سال 2019 با 19.95 میلیارد دلار آمریکا به بالاترین نقطه رسید و پس از افت به دلیل همه گیری کرونا، حالا با بهتر شدن شرایط این صنعت روند رو به رشد خود را از سر گرفته است.

آمار اشتغال ماهانه هتل های کانادا نشان می دهد که ضریب اشغال در صنعت هتل در کانادا در حال افزایش است.

بزرگ ترین جاذبه کانادا مناظر طبیعی آن است. با وجود مکان هایی مانند آبشار نیاگارا و دیگر شگفتی های طبیعی، همیشه توریست های زیادی مشتاق دیدار کانادا هستند. این به معنی آینده تضمین شده برای صنعت هتل داری در کانادا است.

معایب راه اندازی هتل در کانادا

همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) باعث شده است که صنعت هتلداری در سراسر جهان ضربه بخورد. در کانادا، این مسئله را می توان از طریق کاهش سالیانه مهم ترین شاخص های عملکرد کلیدی در صنعت مشاهده کرد. البته با واکسیناسیون و بهتر شدن شرایط، صنعت هتلداری در کانادا دورباره روند رو به رشد خود را از سر گرفته است.

صنعت مهمان داری در کانادا ترکیبی از هتل های مستقل و هتل های برند است. برندهای بین المللی سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده اند و به همین دلیل بازار صنعت هتل داری در کانادا بسیار رقابتی است.

hb5hb56 راه اندازی هتل در کانادا

سوالات متداول

پیش زمینه های حداقلی راه اندازی هتل در کانادا چیست؟

  • حداقل سرمایه گذاری 200000 تا 300000 دلار کانادا
  • داشتن حداقل 3 سال تجربه در مدیریت بازرگانی یا کارآفرینی در 10 سال گذشته
  • دارایی خالص حداقل 400000 تا 600000 دلار

هتل داری و راه اندازی هتل در کانادا چقدر سود دارد؟

راه اندازی هتل در کانادا در سودآورترین وضعیت این صنعت در سی سال گذشته قرار گرفته است.

آیا می شود وارد بیزینس راه اندازی هتل در کانادا شوم؟

مهمان داری یک صنعت بسیار پربازده در کانادا است و سرمایه گذاران می توانند انواع مختلفی از کسب و کارها را در این بخش افتتاح کنند. می توان با پیروی از قوانین اعمال شده و کسب مجوزهای لازم در سطح فدرال و استانی، کافه، رستوران، استراحت گاه و هتل در کانادا راه اندازی کرد.

در کانادا چطور روی هتل ها نظارت می شود؟

صنعت هتل داری در کانادا توسط قوانین در همه سطوح دولتی در کانادا اعم از فدرال، استانی و شهری یا منطقه ای اداره می شود.

مطلب پیشنهادی

معرفی پودر فیکس برای پوست چرب:

موندگاری میکاپ مخصوصا کرم پودر، یکی از معضلات اصلی افرادی هست که پوست چربی دارن …