روش های تمیز کردن لکه ی اسید از روی استیل

 %name روش های تمیز کردن لکه ی اسید از روی استیل

تمیز کردن لکه های اسیدی از روی استیل

روش های تمیز کردن لکه ی اسید از روی استیل

برای از بین بردن لکه های اسید از روی استیل باید زودتر اقدام کنید و با گذشت زمان از بین بردن لکه ها غیر قابل برگشت می باشد.

لکه های اسیدی روی فولاد ضد زنگ شما وجود دارد؟ اکنون آن را حذف کنید!

روش های تمیز کردن لکه ی اسید از روی استیل

در حالی که فولاد ضد زنگ (استیل) آلیاژی از کروم و آهن است که به آن در مقابله با لکه ها کمک می کند، اما همچنان مستعد لک شدن، از پاک کننده های خانگی روزمره است.

اگر اسیدی روی سینک ظرفشویی یا دستگاه استیل شما ریخته شده، مهم است که فوراً آن را بشویید. وقتی اسید با فولاد ضد زنگ (استیل) تماس پیدا کند، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. آسیب و خوردگی احتمالی (اگر اسید به مدت کافی باقی بماند) ناشی از این واکنش شیمیایی برگشت ناپذیر است.

در این مرحله ممکن است آسیب از قبل ایجاد شده باشد، اما لکه باقی مانده هنوز قابل درمان و از بین بردن است. برای از بین بردن لکه ها، فقط به چند مورد ارزان قیمت احتیاج دارید. دستکش، ماسک، آب، جوش شیرین، آمونیاک، یک حوله نرم، یک بطری اسپری و یک کاسه نیاز دارید.

هشدار: قبل از شروع کار، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید تا از قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی در امان باشید. مراحل زیر لکه اسید را از بین می برد :

بطری اسپری را با آب پر کرده و روی سطح لکه بپاشید تا پاک شود.

به همان مقدار از آب و جوش شیرین به کاسه اضافه کنید، (مقدار این مخلوط مورد نیاز شما به میزان لکه بستگی دارد).

بیشتر بخوانید:  جملات بسیار زیبا و خواندنی

آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیایند، (اگر سطح لکه خشن است، مقداری آب به مخلوط اضافه کنید تا نرم و رقیق شود تا بتواند در بین ترک ها قرار بگیرد).

بعد از اینکه مواد را با هم مخلوط کردید تا سازگاری مناسبی پیدا کنید، آن را روی لکه بمالید.

اگر جوش شیرین لکه را به طور کامل از بین نمی برد، محل را در آمونیاک خیس کنید.

بعد از انجام این کار، محل را فقط با آب کاملاً بشویید.

هشدار: مخلوط آمونیاک با مواد شیمیایی در سایر محصولات پاک کننده می تواند بخارات کشنده ایجاد کند.

سطح آن را با حوله نرم خشک کنید تا از خراش جلوگیری کند.

%name روش های تمیز کردن لکه ی اسید از روی استیل

راهنمای تمیز کردن سطوح استیل

چگونه فولاد ضد زنگ (استیل) در برابر خوردگی مقاومت می کند

اگرچه انواع مختلف درجه های فولاد ضد زنگ از نظر ترکیبات و ساخت متالورژی ممکن است متفاوت باشد، اما یک ویژگی که در همه آنها مشترک است، لایه انفعال است. این پوشش اکسید کروم به محض تماس سطح با اکسیژن تشکیل می شود.

این لایه اجازه می دهد تا بافت نهایی فولاد ضد زنگ نشان داده شود و همچنین گزینه های زیبایی مختلفی از مات تا براقیت بالا فراهم می کند. لایه انفعال در برابر آب نفوذناپذیر تلقی می شود، خود تولید می کند و از فلز محافظت می کند. اگرچه ممکن است تحت تغییرات شدید دما لکه دار شود، اما همچنان ادامه دارد. با این وجود، فولاد ضد زنگ (استیل) در شرایط مناسب می تواند در برابر خوردگی آسیب پذیر باشد.

آیا اسید به فولاد ضد زنگ آسیب می رساند؟

در حالی که فولاد ضد زنگ آلیاژی از آهن و کروم است که به آن در مبارزه با لکه ها کمک می کند، اما همچنان حساس به لک شدن برخی از پاک کننده های خانگی مبتنی بر اسید است.

بیشتر بخوانید:  آموزش تصویری تزیین پای و تارت

به محض ریختن اسید بر روی دستگاه فولاد ضد زنگ یا سینک ظرفشویی، شستشو سریع آن ضروری است. وقتی اسید در تماس مستقیم با فولاد ضد زنگ قرار می گیرد، واکنش شیمیایی ایجاد می شود. خسارت و خوردگی احتمالی ناشی از آن اگر مدتی در اثر این واکنش شیمیایی باقی بماند غیرقابل برگشت است.

در این مرحله، ممکن است از قبل آسیب دیده باشد اما لکه های اسیدی باقی مانده هنوز قابل درمان و از بین می روند.

%name روش های تمیز کردن لکه ی اسید از روی استیل

از بین بردن لکه های اسیدی از روی استیل

چگونه فولاد ضد زنگ بدون رنگ را اصلاح می کنید؟

استیل (فولاد ضد زنگ) ماده ای با دوام و قابل اعتماد است که به طور گسترده ای در لوازم خانگی، سینک ظرفشویی و ظروف آشپزی استفاده می شود.

نگهداری کم باعث تغییر رنگ و غیر جذاب شدن استیل می شود. چندین لکه را می توان با استفاده از مواد شوینده ملایم شستشو داد اما برخی از آنها لجبازی می کنند. اگر این نواحی تغییر رنگ با یک تمیز کننده ساینده یا پدهای تمیز کننده پاک شود، می تواند باعث ایجاد خراش های دائمی شود. خوشبختانه روش های مطمئنی وجود دارد که در صورت مشاهده علائم تغییر رنگ می توانید آنها را امتحان کنید.

نوشابه چوبی را روی پارچه ی نم داری بریزید و روی محلی که تغییر رنگ داده است، بکشید.

محل را با پارچه ی نم داری که در سرکه سفید اشباع شده تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:  مدل لباس راحتی زنانه ترک 1400 | مدل لباس 2021 تو خونه ای شیک زنانه

روی یک پارچه یا حوله، مقداری پودر پاک کننده و سفید کننده بدون مواد سفید کننده بریزید.

روی نقاط لکه دار به صورت ضربه های آرام بزنید تا از بین بروند. اطمینان حاصل کنید که از پاک کننده ای استفاده می کنید که فاقد سفید کننده باشد زیرا این امر باعث آسیب دائمی به پوشش های استیل می شود.

تمیز کننده را با مواد شوینده ظرفشویی و آب گرم بشویید.

آیا سرکه باعث خوردگی استیل می شود؟

اگر چه بیشتر معتقدند که فولاد ضد زنگ یا همان استیل، می تواند مدت ها بدون تمیز کردن، خوب باقی بمانند، اما این فلز به یک برنامه ی تمیز کردن منظم نیاز دارد. مقاومت استیل در مقایسه با سایر فلزات از درجه ی بالاتری برخوردار است اما با گذشت زمان، معمولاً با به خطر افتادن لایه انفعال، می تواند تغییر رنگ داده و حتی دچار خوردگی شود.

ترک فولاد ضد زنگ آغشته به محلول هایی که حاوی سرکه، کلر یا نمک خوراکی هستند، توصیه نمی شود زیرا قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، منجر به آسیب به فلز می شود.

افکار نهایی

فولاد ضد زنگ به دلیل استفاده گسترده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی، انتخاب مناسبی است. اگرچه ماندگاری بالایی دارد و می تواند برای مدت طولانی دوام داشته باشد، اما به مراقبت منظم نیاز دارد. وقتی نوبت به تغییر رنگ و لکه های اسید می رسد، تکنیک هایی که در مورد چگونگی از بین بردن لکه های اسید از استیل یا فولاد ضد زنگ، مورد بحث قرار می گیرد، به طور موثر با این مسئله مقابله می کنند و همچنین فلز را تمیز نگه می کنند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بهترین رنگ برای ست مانتو زرشکی

بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرشکی تصاویر مدل ست مانتو زرشکی رنگ زرشکی یکی …