بیوگرافی ریچارد گیر

 

biography richard gere 01 بیوگرافی ریچارد گیر ریچارد گیر جداب ترین مرد زنده جهان در سال 1999

 

بیوگرافی و عکس های ریچارد گیر

ریچارد گیر بازیگر مشهور هالیوود برنده جایزه گلدن گلوب است. ریچارد گیر علاوه بر بازیگری به موسیقی نیز علاقه دارد و از نوجوانی ترومپت می نواخته است. او در سال 1990 به آیین بودیسم تغییر مذهب داده است و رابطه دوستانه ای با دالای لاما رهبر تبعید شده تبت دارد.

چکیده ای از زندگینامه ریچارد گیر

نام اصلی: ریچارد تیفانی گیر

تاریخ تولد: 31 آگوست 1949

محل تولد: فیلادلفیا

حوزه فعالیت: بازیگری

 

بیوگرافی ریچارد گیر بازیگر آمریکایی

ریچارد گیر با نام ریچارد تیفانی گیر بازیگر آمریکایی برنده جایزه گلدن گلوب  در ۳۱ آگست ۱۹۴۹ میلادی در فیلادلفیا (پنسیلوانیا – ایالات متحده امریکا) زاده شد. مادرش خانه دار و پدرش مامور بیمه بود.

 

در سال ۱۹۶۷، ریچارد گیر از دبیرستان مرکزی سیراکیوزشمالی با نمرات خوبی در ژیمناستیک و موسیقی و نواختن ترومپت فارغ التحصل شد. او وارد دانشگاه ماساچوست شد و در رشته فیزیولوژی مشغول به تحصیل شد، اما نتوانست دانشگاه را تمام کند و پس از دو سال آنجا را رها کرد.

 

ریچارد گیر از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت. در دبیرستان ترومپت می نواخت و ورزشَ ژیمناستیک انجام می داد.

 

وی در سال ۱۹۹۰ به بودیسم گروید و تاکنون نیز باور مذهبی خود را حفظ کرده‌است. او با دالای لاما رهبر تبعید شده تبت  رابطه‌ای دوستانه دارد.

 

در سال 1999 نشریه معروف مردم ریچارد گیر را به عنوان جذاب ترین مرد زنده جهان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:  مدل لباس مردانه برای لاغر اندام ها | انواع مدل های اسپرت و رسمی + راهنمای ست کردن

 

ریچارد گیر همچنین بنیادی برای کمک به بیماران مبتلا به ایدز تاسیس کرده و برای آنها کمک‌های خیریه جمع‌آوری می‌کند.

 

شروع فعالیت بازیگری ریچارد گیر

 

biography richard gere 02 بیوگرافی ریچارد گیر ریچارد گیر بازیگر فیلم زن زیبا و ژیگولوی آمریکایی

 

ریچارد گیر کار حرفه ای خود را از تئاتر ریپرتوری در سال ۱۹۷۱ آغاز کرد. اولین بازی مهم او در نسخه استیج لندن از نمایش موزیکال رشوه(۱۹۷۳) بود.

 

سپس در اواسط دهه ۷۰ در چندین فیلم هالیوودی ظاهر شد. او در فیلم ارباب فلتبوش(۱۹۷۴) شروع به بازی کرد اما به دلیل دعوا با دیگر بازیگر فیلم، سیلوستر استالونه از فیلم کنار گذاشته شد.

 

سپس نقشی کوتاه اما تاثیرگذار در فیلم ریچارد بروکس به نام در جستجوی آقای گودبار(۱۹۷۷) داشت. سپس در نقش اصلی فیلمی تحسین شده و برنده جایزه اسکار به کارگردانی ترنس مالیک به نام روزهای بهشت(۱۹۷۸) داشت.

 

ریچارد گیر که با بازی در فیلم‌هایی چون «ژیگولوی آمریکایی» تا «زن زیبا»، در صدر لیست درجه یک‌های هالیوودی جای داشت، با دفاعی جانانه که از تبت مقابل اعمال چین انجام داد، ‌مسیرش را عوض کرد و وارد جاده فیلم‌های مستقل شد.نتیجه این کار وی البته به تولید فیلم‌هایی جدید و با نقدهای بهتر منجر شد که مسیر حرفه‌ای جدید وی را تشکیل داده است.

 

ریچارد گیر در مراسم اسکار سال 1993 به اشغال تبت توسط کشور چین اعتراض کرد و همین باعث شد که از هالیوود تبعید شود و همچنین تا آخر عمر اجازه ورود به کشور چین را نداشته باشد.

 

ریچارد گیر مدت ها بود که به عنوان یک دوست کنار رهبر تبعید شده تبت یعنی دالایی لاما ایستادگی می‌کرد، دست از صحبت کردن برنداشت. در سال ۲۰۰۸ او خواستار بایکوت کردن مراسم المپیک پکن شد و هنوز هم از طریق دو بنیادی که خود تاسیس کرده یعنی «کمپین بین‌المللی برای تبت» واقع در واشنگتن و «بنیاد گیر» در نیویورک از این هدف حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سینا سهیلی با نام هنری مهرداد + عکس های سینا سهیلی

 

biography richard gere 03 بیوگرافی ریچارد گیر ریچارد گیر زمانی یکی از محبوب‌ترین و خواستنی ترین مردان نقش اول نسل خودش بود

 

ریچارد گیِر که حالا ۶۷ سال دارد، زمانی یکی از محبوب‌ترین و خواستنی ترین مردان نقش اول نسل خودش بود، او حالا بیش از یک دهه است که در یک فیلم استودیویی کامل بازی نکرده است و آخرین آن هم فیلم رمانس «شب هایی در رودانت» سال ۲۰۰۸ محصول استودیوهای برادران وارنر و ویلج رودشو بود.

 

و در حال حاضر دو فیلم کوچک دارد که با یک فاصله زمانی سه هفته‌ای بیرون می آیند: او در فیلم «نورمن» محصول سونی پیکچرز کلاسیکس که روز چهاردهم آوریل اکران شد نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند و در فیلم «شام» محصول اورچارد که روز پنجم ماه مه اکران می شود نقش یک عضو کنگره را ایفا می‌کند که در معرض یک رسوایی قرار گرفته است.

در فیلم «نورمن» ریچارد گیِر نقش یک کلاه‌بردار سیاسی نیویورکی را بازی می‌کند که وسط یک شایعه رشوه دهی اسراییلی گرفتار می‌شود که شامل نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم می‌شود. این در حالی است که این بازیگر مدت‌هاست به انتقاد از دولت اسراییل پرداخته و در عین حال در خاورمیانه کارهای بشردوستانه انجام داده است

بیشتر بخوانید:  درمان طبیعی برای خشکی پوست

 

زندگی شخصی و ازدواج ریچارد گیر

 

biography richard gere 05 بیوگرافی ریچارد گیر عکس ریچارد گیر و همسرش

 

ازدواج اول ریچارد گیر شاید فقط از روی مصلحت اندیشی صورت گرفت. او می‌خواست به همه نشان دهد یک انسان معمولی است برای همین در سال 1991 با سیندی کرافورد مدل و هنرپیشه ی آمریکایی ازدواج کرد.

 

آنها خیلی سریع ازدواج کردند و در یک آگهی به همه اعلام کردند چقدر عاشق یکدیگر هستند ولی این ازدواج مصلحتی فقط چند چهار سال دوام داشت چون آن دو هیچ تفاهمی با یکدیگر نداشتند.

 

سال ۱۹۹۵ سال طلاق رسمی ریچارد و سیندی بوددر سال ۱۹۹۶ ریچارد گیر با کاری لوول، بازیگر آمریکایی، که از جمله در فیلم جیمز باند؛ جواز قتل حضور داشته، نامزد کرد. این دو هنرپیشه در سال ۲۰۰۲ ازدواج کردند و پس از ۱۱ سال زندگی زناشویی از یکدیگر جدا شدند. ریچارد گیر و کاری لوول صاحب یک پسر به نام «هومر جیمز» هستند.

 

ریچارد گیر بعد از جدایی از کاری لوول با Alejandra Silva در سال 2018 ازدواج کرد و به تازگی از او نیز صاحب یک فرزند پسر شده است.

 

برخی از فیلم های ریچارد گیر

زن زیبا (۱۹۹۰)  سامرزبای (۱۹۹۳) دکتر تی و زنان (۲۰۰۰)
 بی وفا (۲۰۰۲)  شیکاگو (۲۰۰۲) مایل هستید برقصیم؟ (۲۰۰۴)
 من آنجا نیستم (۲۰۰۷)  بهترین‌های بروکلین روزهای بهشت
 ترس کهن  اولین شوالیه عروس فراری
 یک افسر و یک جنتل‌من  ژیگولوی آمریکایی از نفس‌افتاده
 پاییز در نیویورک تقاطع در جستجوی آقای گودبار

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بهترین رنگ برای ست مانتو زرشکی

بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرشکی تصاویر مدل ست مانتو زرشکی رنگ زرشکی یکی …