اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

%name اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکین کر و مراقبت از پوست

همه چیز درباره اسکین کر

اسکین کر به سریال ای از روش های مراقبت پوست گفته میشود که یه سالم ماندن پوست و پیشگیری از پیری زودرس کمک میکند.

اسکین کر چیست؟

بزرگترین عضو در بدن انسان پوست می باشد که مساحت آن در حدود 2 مترمربع می باشد. پوست علاوه بر اینکه یک جلوگیر محافظ بین بدن و محیط اطراف می باشد برای حفظ سلامتی بدن نیز بازي کردن نقش مهمی دارد. علاوه بر این موارد، پوست می‌تواند ویتامین D را که برای سلامتی استخوان‌ها خیلی ضروری می باشد از نور خورشید تولید کند.

اسکین کر یک صنعت عظیم جهانی می باشد. هرگونه روش و مهارت که سبب پاکسازی و مراقبت از پوست شود، اسکین کر گفته میشود.  اسکین کر طیف وسیعی از روشهایی می باشد که از پوست شما محافظت می کند مشابه تغذیه، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض خورشید و  استفاده مناسب از نرم کننده ها.

اسکین کر به سالم ماندن پوست کمک میکند و بی‌حالی آن سبب ایجاد خراش و آکنه و چروک میشود. همچنین پوست ناسالم سبب ایجاد بیماری و عفونت می شود. اسکین کر برای افرادی که مشکلات پوستی دارند مشابه پسوریازیس و یا آلرژی پوستی دارند خیلی مفید می باشد.

اسکین کِر حاوی پاکـسازی، مزوتراپی، هیدرودرمی، هیـدرولـیفت، مــیکرو درم،کلاژن درمانی،  اسـید میــوه،فیشیال صورت، جوانسازی، کیوتن درمانی، GOLD CARE، خــاویار درمـانی و به همـراه آموزش مراقبت از پوست در منزل و … می باشد.

1. اسکین کر به روش هیدرودرمی یا آبرسانی پوست

%name اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکین کر برای پوستهای خشک، خورشید سوخته و یا پوسته یوسته شدن مناسب می باشد

هیدرودرمی، هیدراته کردن و یا فیوژن آکوادرم روشی از اسکین کر برای احیای سلول های مرده پوست می باشد. هیدرودرمی یا آبرسانی پوست با دستگاهی به نام هیدرودرم انجام می شود.

این روش اسکین کر برای پوستهای خشک، خورشید سوخته و یا پوسته یوسته شدن مناسب می باشد. همچنین هیدرودرمی برای کسانی که بر تاثیر رژیم های غذایی نادرست پوستشان گرفتار چین و چروک شده می باشد خیلی مثمرثمر می باشد.

2. ماساژ صورت

یکی دیگر از روش های اسکین کر و مراقبت از پوست صورت استفاده از ماساژ صورت می باشد. ماساژ صورت به همراه مدیتیشن منجر به خون رسانی بیشتر به پوست می شود و در عملکرد سبب اکسیژن رسانی و دفع سموم و مواد اضافی می شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش انواع ترکیب رنگ مو فندقی

3. پاكسازى پوست صورت

پاکسازی پوست با هدف اسکین کر میتواند آلودگی های سطحی و دانه های سر سیاه را از سطح پوست سوا کند تا مواد معدنی و اکسیژن به سطح پوست برسد. پاکسازی پوست از مراقبت های اساسی پوست می باشد که سبب زیبایی، جوانسازی و شادابی پوست می شود.

پاکسازی میتواند هم در منزل به کمک محصولات طبیعی و یا کرم های شیمیایی انجام شود و هم میتواند در سالن های آرایش و زیبایی و یا کلینیک های تخصصی پوست به کمک دستگاه و یا ماسک های پوست صورت بگیرد.

4. اسکین کر به روش میکرونیدلینگ

%name اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

میکرونیدلینگ یک روش برای اسکین کر یا مراقبت از پوست می باشد

میکرونیدلینگ یا اصطلاحا سوزن درمانی پوست یکی دیگر از روش های میکرونیدلینگ می باشد که به عنوان C.I.T یا درمان به روش خود القایی کلاژن (Collagen Induction Therapy) نیز شناخته می شود.

از میکرونیدلینگ به غرض تحریک بدن برای تولید کلاژن استفاده میکنند. این روش از اسکین کر سبب کاهش خطوط چین و چروک، ترک های پوستی، رفع شلی پوست، جوانسازی و همچنین رفع خراش های ناشی از آکنه و تاول مرغان می شود.

میکرونیدلینگ تنها یک روش برای اسکین کر یا مراقبت از پوست نیست بلکه از آن برای درمان کچلی و بازسازی مو نیز استفاده می شود. میکرونیدلینگ به وسیله دستگاهی به نام میکرونیدل استفاده می شود که به دو صورت مارولر دستی و برقی وجود دارد.

در روش میکرونیدلینگ به غرض اسکین کر و مراقبت از پوست یکسری سوزن استریل ریز و نوک تیز داخل پوست می شود و در روش دستی خطوطی میکروسکوپی روی پوست ایجاد میکند اما در قلم های برقی که سری های دایره ای دارد سوزن ها در پوست نقاط ریزی به صورت ضربه ای ایجاد میکند.

بیشتر بخوانید:  موس مو چیست؟(+ روش استفاده از موس مو)

5. مزوتراپی

به تنظیم نقض هورمون ها از راه لایه زیر پوست می پردازد. در این فرآیند دکتر پوست پایان ویتامین ها، مواد معدنی، مغذی، کوآنزیم ها را زیر پوست تزریق می کند.

6. HOT STONE:

از دیگر راههای اسکین کر به غرض جوانسازی و مراقبت پوست استفاده از سنگ های آذرین و یا روش Hot Stone می باشد که با تحریک فیبروبلاست ها به کمتر شدن چین و چروک ها و کم اعماق شدن آن ها کمک میکند.

7. میکرودرم آبریژن

یکی از روش های محبوب جوانسازی و زیباسازی پوست سمت تحریک اپیدرم و کلاژن سازی می باشد.

نکاتی در مورد اسکین کر و مراقبت از پوست در منزل

%name اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

میکرونیدلینگ یک روش برای اسکین کر یا مراقبت از پوست می باشد

– استفاده از مخالف خورشید مناسب برای پوست

استفاده از کرم ضدآفتاب با درجه مناسب SPF را فراموش نکنید. مهم نیست در چه فصل و یا آب و هوایی هستید بلکه باید در پایان شرایط آب و هوایی آفتابی، ابری، بارانی و برفی قطعا از ضدآفتاب مناسب برای محافظت از پوست در مساوی UVA و UVB و سایر اشعه های مضر خورشید استفاده کنید.  این اشعه های مضر سبب افزایش چین و چروک و پیری زودرس می شود.

– استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب برای پوست

مراقبت از پوست با مرطوب‌کننده‌های زورمند را دست کم نگیرید. لوسیون‌ بدن و انواع کرم‌ها را بعد از شست‌وشوی پوست و دوش استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها در سلامتی پوست شما مؤثرند و سبب آبرسانی به آن می‌شوند.

– اسکین کر با شستشوی روزانه صورت

پوست خود را روزی دوبار یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خواب بشویید و بعد از آن از یک تونر و یا مرطوب کننده پوست برای ماساژ پوست خود استفاده کنید. مرطوب کردن حتی برای افرادی که پوست روغنی و چرب دارند لازم می باشد. مرطوب کننده ای بخرید که برای نوع پوست شما مناسب (خشک ، نرمال یا روغنی) باشد.

%name اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکین کر به سریال ای از روش های مراقبت پوست گفته می شود

– رعایت رژیم غذایی مناسب برای افزایش کلاژن سازی پوست

مواد غذایی مشابه ماهی، سبزیجات تازه‌ی سبز، ویتامین ث، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو، سیر، دانه‌ی گیاه شیا و ژلاتین منابع مهم برای کلاژن سازی در بدن هستند. با وجود اینکه امروزه کرم های زیادی حاوی کلاژن به بازار آمده اند ولی بازي کردن نقش تغذیه در کلاژن سازی خیلی تاثیر گذار می باشد. کلاژن سبب بازسازی و جوانسازی پوست میشود و بعد از سن 30 سالگی روند تولید آن کم می شود.

بیشتر بخوانید:  رنگ موی شرابی

– مراقبت از پوست صورت در اطراف چشم‌ها

پوست دور چشم احساساتی، نازک و صدمه پذیر می باشد و با افزایش سن زودتر گرفتار پیری می شود و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. برای مراقبت و اسکین کر اطراف چشم بهتر می باشد در ابتدا از پاک کننده های مخصوص دور چشم استفاده کنید و سپس کرم مخصوص دور چشم را روزی یک یا دوبار در اطراف چشم خود بمالید.

– مصرف آب کافی و مورد نیاز بدن

بدن ما برای سالم ماندن به 8 تا 10 لیوان آب در طول روز نیاز دارد. مصرف این مقدار آب و نوشیدن منظم آب سبب آبرسانی به ارگان های داخلی بدن از جمله پوست می شود. پس یکی از آسوده ترین و کم هزینه ترین راههای اسکین کر و مراقبت از پوست نوشیدن آب به مقدار کافی هست.

برای اینکه مصرف آب عملکرد موثرتری بر سلامت پوست شما داشته باشد بهتر می باشد کمی آبلیمو یا قطعه های لیموترش را به آن افزایش کنید. همچنین مواد غذایی مثل سبزیجات که فیبر بالایی دارند کمک میکند که بدن آب کمتری از دست بدهد.

– ورزش کردن و پرهیز از استرس

از دیگر راههای مفید، کم‌قیمت و همیشه در معرض برای اسکین کر و داشتن پوستی سالم ورزش کردن می باشد. ورزش سبب کاهش استرس، افزایش سلول های خونی و اکسیژن رسانی به بدن می شود. تنها با روزی 30 لحظه پیاده روی میتوان استرس را کاهش داد و پوستی سالم و جوان داشت. کاهش استرس سبب افزایش سرعت روند جوانسازی پوست می شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …