کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

hair cream 01 کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از کرم مو

همه چیز درباره کرم مو

با استفاده از کرم مو میتوانید موهایتان را آبرسانی کرده و بعد از دکلره برای ترمیم عمیق مو از کرم استفاده کنید.

برای مراقبت از مو روش های زیادی وجود دارد که یکی از جدیدترین روش ها استفاده از کرم مو است. کرم مو برای زمانی که میخواهید موهای خود را آبرسانی کنید به کار می آیند. کرم های مو در انواع کرم موی آبرسان برای رفع مشکل شکنندگی موهای خشک  و کرم مو حاوی روغن برای ترمیم عمیق مو به خصوص بعد از دکلره وجود دارد.

شما با توجه به جنس مو، میزان خشک بودن آن، میزان آسیب دیدگی مو یا رنگ شدن و دکلره شدن موها میتوانید کرم مو متناسب با موهایتان را انتخاب کنید.

hair cream 02 کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم مو چیست

کرم مو چیست؟

کرم مو محصولی است غلیظ که از نظر ظاهری مشابه کرم مرطوب کننده دست است که مواد مغذی و آبرسان لازم برای موهای خشک و شکننده به آن اضافه شده است. کرم مو بعد از استفاده نیازی به آبکشی ندارد و تاثیر آن فوری و طولانی مدت است.

اگر میخواهید بعد از حمام موهایی صاف و مرتب داشته باشید بهتر است از کرم مو استفاده کنید. کرم مو باعث میشود که هنگام شانه کشیدن، موها شکننده و آسیب پذیر نباشند.

آبرسانی کرم مو بیشتر از ماسک مو است ، کرم مو با آبرسانی به موها باعث ترمیم موها میشود به خصوص بعد از دکلره یا رنگ زدن مو. اگر موهایتان خشک است یا موخوره دارد کرم مو گزینه مناسب تری از ماسک مو برای شماست.

بیشتر بخوانید:  لوازم آرایش مورد نیاز برای کسانی که تازه کارند

کرم مو باعث ایجاد درخشندگی در موها شده و موهای شما را خوش حالت میکند و بدون این که موهایتان را چرب کند، موخوره را از بین میبرد.  به طور کلی کرم مو خاصیت مرطوب کنندگی و صاف کنندگی دارد و میتوانید به صورت روزانه بعد از شامپو زدن ، استفاده کنید.

کرم مو روغنی

کرم موهای حاوی روغن معمولا برای ترمیم عمیق موهای آسیب دیده به خصوص ترمیم بعد از دکلره استفاده میشود. از کرم مو روغنی باید زمانی که موهایتان نیاز به تقویت دارد استفاده کنید به خصوص اگر موهایتان ذاتا خشک و نامرتب هستند. ماسک موهای بدون آبکشی هم عملکرد مشابه کرم مو دارند ولی کرم مو خاصیت  نرم کنندگی بادوام تری روی موها دارد.

کرم مو آبرسان

کرم موهایی که حاوی عصاره های خاص هستند و خاصیت آبرسانی دارند مناسب موهای خشک و کم آب هستند و در مدتی کوتاه موهای خشک و شکننده را احیا میکنند. اگر موهایتان به طور طبیعی نازک و شکننده و دارای موخوره هستند میتوانید با استفاده از کرم های آبرسان مو ، آنها را تقویت و ویتامینه کنید. کرم آبرسان مو با برطرف کردن خشکی مو، موهای زبر و خشک را ، نرم و لطیف میکنند.

hair cream 03 کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد کرم مو

کاربرد کرم مو

– نرم و لطیف شدن موها

– تقویت و ویتامینه کردن ساقه مو

– محافظت از موها در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی

– خوش حالت شدن موها

بیشتر بخوانید:  آرایش روزانه چگونه باید باشد؟ ( به همراه تصویر)

– براق و زیبا شدن موها

– درمان و پیشگیری از موخوره

روش استفاده از کرم مو

روش استفاده از کرم مو معمولا روی بسته بندی آن نوشته شده است ، بهترین زمان استفاده از کرم مو بعد از حمام است.

زمانی که موها چرب و کثیف باشند نمیتوان از کرم مو برای تقویت و آبرسانی استفاده کرد چون جذب مو نخواهند شد. ولی در حالتی که موی سرتان تمیز باشد و نیاز به تقویت زیادی داشته باشد میتوانید روی 3 بار با کرم مو ، موهایتان را ماساژ دهید و تاثیر آن را بعد از دو هفته مشاهده نمایید و از موهای نرم و زیبایتان لذت ببرید.

کرم مو بهتر است روی موهای تمیزو نم دار استفاده شود بنابراین بهترین زمان برای استفاده از کرم مو بعد از استحمام است.

کرم مو حالتی نرم و سبک و درخشش و برق خاصی به موها میدهد و در واقع نوعی حالت دهنده مو است با این تفاوت که میزان نگه داری حالت مو در این محصول نسبت به سایر حالت دهنده ها کمتر است ولی در عوض خاصیت ترمیم کنندگی و نرم کنندگی دارد. بعد از استفاده از کرم مو موهایتان چرب یا سفت نخواهد شد و لطافتی چشم گیر و موثر برای موهای زبر و خشک به همراه دارد.

بعد از حمام آب موهای خود را با حوله بگیرید.

موهای نم دار خود را به دو دسته تقسیم کنید.

کمی از کرم مو را به کف دست ها بمالید و موها را به کرم مو آغشته کنید و با کشیدن کف دست از بالا به پایین ، کرم را به موها ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید:  روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

موهای شما بعد از استفاده از کرم مو براق و لطیف خواهد شد.

برای تثبیت رنگ مو میتوانید یک ساعت قبل از حمام موهایتان را کرم بزنید و ساقه مو را به آرامی ماساژ دهید سپس به حمام رفته موها را با آب ولرم بشویید و دوباره بعد از حمام و روی موهای نم دار از کرم مو استفاده کنید.

hair cream 04 کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت کرم مو با ماسک مو

تفاوت کرم مو با ماسک مو

مهمترین تفاوت بین کرم مو و ماسک مو این است که برخی از انواع ماسک مو نیاز به آبکشی دارد ولی کرم مو بدون نیاز به ابکشی است.

ماسک مو برای آبرسانی به مو استفاده میشود ولی کرم مو علاوه بر آبرسانی آسیب دیدگی های ساقه مو را ترمیم میکند.

کرم مو لایه ای روی موها ایجاد کرده و مانع از خروج رطوبت و چربی از ساقه مو میشود و آبرسانی بادوام و طولانی تری نسبت به ماسک مو دارد.

کرم مو ، موها را نرم میکند در نتیجه برتری بیشتری نسبت به ماسک مو دارد.

کرم مو فقط برای ساقه مو ساخته شده است و نباید به ریشه مو کشیده شود. به طور کلی تمام نرم کننده ها فقط برای ساقه مو تولید میشوند و برخورد آن ها با کف سر میتواند منجر به بسته شدن منافذ پوست و ریزش مو شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …