بازی محلی «سنگ بر یک»

 

fun2240 بازی محلی «سنگ بر یک»

بازی محلی «سنگ بر یک»

ابتدا هر بازیکن تعدادی سنگ جمع می کند. تعداد سنگ بازیکنان باید مساوی باشد. برای تعیین ترتیب بازی بازیکنان ابتدا « یه من دو من » می کنند. به این ترتیب که هرکدام همه ی سنگ ها را در کف دست خود قرار داده و به هوا پرتاب می کنند و پشت دست خود را زیر آن ها می گیرند. بسته به مهارت افراد ، ترتیب بازی از تعداد سنگی که هرکس توانسته در پشت دست خود نگه داشته و سپس باز هم به هوا پرتاب کرده و همه ی آنها را در هوا بگیرد ، مشخص می شود.

 

سپس کسی که نوبت بازی اوست بازی را شروع می کند . به این ترتیب که او هم سنگ ها را در کف دست خود قرار داده و همان کاری را که در « یه من دو من » انجام داده بودند را انجام می دهد . ولی در این جا همزمان با سنگ هایی که در دست دارد باید سنگ های روی زمین را جمع کند .

به این ترتیب که یک سنگ را به هوا پرتاب می کند و تعداد دلخواهی سنگ را در حالی که سنگ دیگر در هواست از روی زمین جمع می کند و قبل از این که سنگ روی زمین بیفتد آن را می گیرد. اگر بازیکن نتواند این کار را انجام دهد به اصطلاح « می سوزد» و نوبت بازی به نفر بعدی می رسد. تعداد سنگ هایی را که بازیکن با موفقیت جمع کرده است پیش خود نگه می دارد. بازی همینطور ادامه پیدا می کند تا وقتی که همه ی سنگ ها تمام شوند. در پایان هر کس سنگ های خود را می شمارد و به تعدادی که از سهم اولیه ی خود کم تر یا زیاد تر باشد باید « تنگول » بخورد یا بزند.

منبع: iranvillage.ir