معرفی دریاچه های تار و هویر، نگین طبیعت دماوند

3127208793 معرفی دریاچه های تار و هویر، نگین طبیعت دماوند

دریاچه‌ تار و هویر؛ حس آرامش در طبیعت

اگر از زندگی شهری خسته‌اید و نیاز به سکوت و استراحت دارید، یک شب و روز را کنار یکی از دو دریاچه تار و هویر بگذرانید؛ قطعا حالتان عوض خواهد شد. پس برای آشنایی بیشتر با دریاچه تار و هویر با ما همراه باشید.

دریاچه تار کجاست؟
دریاچه تار جزو آثار طبیعی ملی ایران و از مناطق گردشگری شهرستان دماوند بوده و در ۱۵ کیلومتری شرق شهر دماوند در غرب و نزدیکی روستای هویر واقع شده‌است.

این دریاچه جزو دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی محسوب می‌شود،

سرشاخه آب‌هایی که به این دریاچه‌ها می‌ریزند، چشمه‌ساران کوه‌های قره‌داغ، سیاه‌چال و شاه‌نشین در شمال و آبراهه‌های فصلی از جنوب است که قسمتی از آب آن‌ها وارد دریاچه‌ها می‌شود و قسمتی دیگر، آب رودهای تار و هویر را تأمین می‌کنند.

جالب است بدانید که آب این دریاچه سرشار از کلسیم، منیزیم و کربنات است و جز آب های شیرین ایران محسوب می شود. همانطور که گفتیم این منطقه دارای آب و هوایی

بیشتر بخوانید:  مدل های تیپ و استایل پاییزی مردانه + راهنمای ست لباس مردانه پاییز

کوهستانی است و برای تفریحات آبی از جمله شنا و قایقرانی و ماهیگیری مناسب است.

دریاچه هویر کجاست؟
با حدود نیم ساعت پیاده روی از سمت شرق دریاچه تار، می توانید دریاچه ی دیگری به نام هویر را مشاهده کنید. مساحت این دریاچه حدود ۱۳ هکتار است و  به طور میانگین دارای ۹۰۰ متر طول و ۱۵۰ عرض می باشد و توسط کوهی موسوم به کوه دوبرار از دریاچه تار جدا شده است. دریاچه تار و هویر در فاصله ی 500 متری از هم قرار دارند.

2587813427 معرفی دریاچه های تار و هویر، نگین طبیعت دماوند

دریاچه تار و هویر

آب و هوای نواحی دریاچه‌ تار و هویر:
با توجه به موقعیت جغرافیایی کوهستانی که دو دریاچه تار و هویر واقع شده اند همواره شرایط آب و هوایی خنک و روبه سردی را دارا هستند. مطابق با مطالعات صورت گرفته در هر سال به طور متوسط ۷۶۰ میلی لیتر باران در دو دریاچه تار و هویر می بارد. گرم ترین ماه سال، تیر می باشد که دمایی در حدود ۱۸ درجه سانتی گراد را برای این منطقه به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید:  فال روز دوشنبه 9 دی 1398

با تمام این تفاسیر بهترین زمان بازدید از دریاچه‌های تار و هویر در دماوند اوایل اردیبهشت تا پایان ماه شهریور است. در بیشتر فصل های سال آب دریاچه ها همچنان خنک است و گرمای هوا را خنثی می کند. پیشنهاد می کنیم که اگر سرمایی هستید فصل زمستان را برای سفر به این منطقه انتخاب نکنید. در غیر این صورت در پاییز و زمستان هم زیبایی مخصوص به خود را دارد.

گیاهان و حیواناتی که در نواحی دریاچه تار و هویر می توانید تماشا کنید:
این دریاچه از نظر حیات وحش جانوری شامل قوچ، میش البرزی و کل بز است و آبزیان موجود در دریاچه تار و هویر را ماهی قزل آلای رنگین کمان زرد پر شامل می شود.

1634874865 معرفی دریاچه های تار و هویر، نگین طبیعت دماوند

دریاچه تار و هویر در دل کوه دماوند

شب کجا بمونیم؟
گفتنی است که سالانه از این منطقه گردشگری 120هزار نفر بازدید می کنند و شب مانی در کنار دریاچه یکی از لذت های این سفر است. می توانید کمپینی را در زمین های اطراف برپا کنید و از اقامت در طبیعت لذت ببرید یا اقامت در خانه های محلی، هتل ها و مهمانسراهای شهرهای اطراف نیز یکی دیگر از گزینه های اقامت شما می باشد.

بیشتر بخوانید:  «پلان» بازي محلی ایلام

آدرس دریاچه تار و هویر:
استان تهران، ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بهترین رنگ برای ست مانتو زرشکی

بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرشکی تصاویر مدل ست مانتو زرشکی رنگ زرشکی یکی …