طرز تهیه سرکه سیب خانگی

%name طرز تهیه سرکه سیب خانگی

نحوه درست كردن سركه سيب در منزل

تهیه سرکه خانگی احتمالا در نگاه اول زمانه بر و کمی سخت باشد ولی اگر جرات یکبار درست کردن آن را پیدا کنید متوجه می شوید این کار نه تنها سخت نیست بلکه در نهایت طعمی را تجربه می کنید که در هیچ فروشگاهی نمی توانید این طعم و مزه را پیدا کنید.

سرکه سیب غیر از همه خواصی که برای زیبایی و سلامت پوست و مو دارد، می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌هیستامین علائم آلرژی را کم‌رنگ کند. به گزارش هلث، اگر گرفتار آلرژی فصلی هستید، می‌توانید با خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل، بهتر نفس بکشید و از شر آبریزش بینی خلاص شوید.

این معجون ضدآلرژی را می توانید تا سه بار در روز بنوشید. اما متخصصان معتقدند بهترین سرکه سیب نوع خانگی آن میباشد. اگر دلتان می خواهد با سیب های زرد زمستان سرکه سیب درست کنید، از این دستور تهیه پیروی کنید.

طرز تهیه سرکه سیب:

مواد لازم برای روش تهیه سرکه سیب :

سیب  3 کیلو
 سرکه سفید 3 فنجان
 شکر 3 قاشق غذاخوری
 نمک  3 قاشق چایخوری
 نخود  20 رقم
 آب  به میزان لازم
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربای غوره

درست كردن سركه سيب در منزل :

ابتدا سیب ها را با پوست خوب بشویید و بگذارید خشک شوند. سپس آن ها را به چهار اقبال تقسیم کنید و هسته های آن ها را سوا کنید.

سیب های خرد شده را در دبه ای مناسب بریزید. حدود 1/4 دبه خالی باشد، دبه را نباید پر کرد. زیرا باید فضای خالی داشته باشد.

سپس شکر، نمک، نخود و سرکه را با هم مخلوط کرده و با  آب داخل دبه بریزید. مراقب باشید آب، دبه را پر نکند. مواد داخل دبه را با قاشق چوبی خوب هم بزنید. پارچه ای روی دبه بگذارید و با کش دور آن را ببندید. این کار را به جای بستن در دبه انجام بدهید. چون در دبه ممکن میباشد خوب بسته نشود و هوا و نم داخل دبه شده و سرکه کپک بزند.

بعد از بستن پارچه روی در دبه، آن را در جای گرم و تاریک بگذارید. تا ده روز اول هر روز در کاسه را باز کنید و مخلوط را با قاشق چوبی زیر و رو کنید. سیب ها را به سمت پایین دبه  فشار دهید. بعد از ده روز در کاسه را استوار ببندید و ده روز زمانه بدهید. در ده روز دوم به هیچ عنوان در کاسه را باز نکنید. بعد از 20 روز سیب ها نرم شده و ته کاسه ته نشین می شوند. سرکه را دست‌کم 50 روز دست نزنید تا جا بیفتد. پس از این مدت سرکه آماده میباشد. آن را درون پارچه ی تنظیفی صاف کنید و در بطری بریزید و در کابینت نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ترشی آناناس خوشمزه و بی نظیر

در طرز تهیه سرکه سیب تمرکزفکر کنید که در روش بالا قطعاً حدود دو ماه زمانه بدهید تا سرکه خوب جا بیفتد.

طرز تهیه سرکه سیب به روش آسان :

%name طرز تهیه سرکه سیب خانگی

طرز درست كردن سركه سيب خانگي

مواد لازم برای سرکه سیب :

سیب 4 کیلو
سرکه 1 فنجان

طرز تهیه سرکه سیب خانگی:

ابتدا سیب را بشویید و اجازه بدهید خشک شوند. پس از سوا کردن دم و هسته ی سیب ها، آن ها را به قطعات کوچکتری خرد کنید. درون دبه ای پاکیزه و خشک بریزید و سرکه را به آن افزایش کنید. تمرکزفکر کنید حدود 1/4 دبه خالی باشد. در دبه را ببندید لازم نیست خیلی استوار ببندید حتی می توانید در آن را با پارچه و کش ببندید و بعد آن را در جای نسبتا گرم مشابه گوشه ی آشپزخانه قرار بدهید.

بعد از گذشت 2-3 ماه در دبه را باز کنید و بچشید اگر ترش شده بود آماده میباشد. سپس آن را داخل پارچه ای تنظیف بریزید و آب آن را کامل سوا کنید و بعد داخل کاسه شیشه ای بریزید و بعد از 15 تا 20 روز سرکه سیب شما قابل استفاده میباشد.

%name طرز تهیه سرکه سیب خانگی

طرزتهیه سرکه سیب

نکته برای تهیه سرکه سیب:

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پای مرنگ لیمو

برای تهیه ی سرکه سیب، سیب ها قطعا سالم و بدون گندیدگی و نابسامانی باشند. هرچه سیب ها سالم و شیرین باشند سرکه ی با کیفیت تری خواهید داشت.

 برای تهیه ی سرکه سیب می توانید سرکه افزایش نکنید. در این صورت مدت بیشتری طول می کشد که سرکه عمل بیاید امکان دارد 7-8 ماه یا حتی 1 سال طول بکشد.

 هر چقدر سیب ها بیشتر له شده باشند و آب آن ها گرفته شود و سرکه به آن افزایش کرده باشید و در دمای مناسب قرار بدهید سرکه سیب شما زودتر عمل می آید.

 می توانید برای اینکه فرآیند تخمیر سریع تر شود اندازه ی کف دست نان سنگک روی سیب های درون دبه بگذارید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ترشی پوست پرتقال به روش های متفاوت

  درست کردن ترشی پوست پرتقال و پیاز روش تهیه ترشی پوست پرتقال احتمالا بهت کنید …