بی‌بی کرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

%name بی‌بی کرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بی‌بی کرم چیست

کرم بی بی (کرم bb)

BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” هست که در پارسی به آن «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» نیز می‌گویند. بی‌بی کرم تنها یک کرم صورت که به تازگی مد شده نیست! این محصول تلفیقی از لوازم آرایش و محصولات نگهداری از پوست مثل کرم عکس خورشید هست که به جز اینکه شما را زیباتر می‌کند، از پوست‌تان هم نگهداری می‌کند.

بی‌بی کرم چیست؟

بی بی در این کلمه به معنی کرم ضدلک هست. این کرم، پوشش کامل و میانه به وجود می آورد که مناسب روزهایی‌ست که صورت شما قدری قرمزتر از همیشه هست یا وقتی می‌خواهید صورت‌تان درخشندگی و صافی طبیعی‌تری داشته باشد. ولی چرا نباید از آن صرف‌نظر کنید؟ زیرا کار کرم بی بی تنها پوشانندگی نیست. این کرم، مزایای بینهایت دیگری از  ضدآفتاب گرفته تا آنتی‌اکسیدان، ویتامین، آب‌رسانی، کاهش براقی پوست و براق کنندگی دارد.

%name بی‌بی کرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فواید بی بی کرم

فواید استفاده از بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم ها بسته به مواد استفاده شده در خود فواید گوناگونی دارند. در ادامه به شما خواهیم گفت مزایای کلی بی بی کرم چیست:

– درمان جای جوش و آکنه

– کوچک کردن منفذهای پوست

– بازسازی ناهمواری های پوست

– کنترل چربی

– دارای SPF برای محافظت از پوست در مساوی نور خورشید

– خاصیت براق سازی پوست

بیشتر بخوانید:  هیدروژن تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

– روشن کردن لک ها

– دارای خواص آبرسان و مرطوب کننده

– رفع چین و چروک

بی بی کرم ها همینطور خاصیت پوشانندگی میانه رو به خوب و پایه بینهایت مناسبی دارند. هنگامی که شما از بی بی کرم استفاده می‌کنید، دیگر احتیاجی به استفاده از کرم های دیگری مثل کرم پودر و یا کانسیلر ندارید.

این کرم ها بیشتر در رنگ بندی گوناگون برای پوست های خشک و چرب وجود دارد و بیشتر شبیه به مرطوب کننده های رنگی هستند. البته طیف رنگی بی بی کرم خیلی ناچیز تر از طیف رنگی کرم پودر هست، اما اکثرا 4 رنگ طبیعی نزدیک به پوست را دارند. بالعکس کرم پودرها که همه عیبهای پوست را می‌پوشانند، بی بی کرم ها کاور متوسطی دارند.

%name بی‌بی کرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شیوه ی استفاده از بی بی کرم

شیوه ی استفاده از بی بی کرم

مقدار کمی از بی بی کرم را به پشت دست بمالید. بهتراست ابتدا به اندازه یک نخود از کرم بردارید. کرم بی بی نباید چیزی مشابه یک بافت کلفت روی پوست بماند. این کرم در واقع باید  به شکل یک لایه نازک روی پوست باشد نه یک لایه کلفت و مصنوعی از کرم!

براش مخصوص کرم (براش کابوکی صاف) را به کرم پشت دست آغشته کرده و به آرامی روی صورت بکشید. باید به همه نقاط اصلی صورت از جمله پیشانی، گونه ها، چانه و بینی با این براش ضربه بزنید تا پوشش دهی صاف و یکرنگی برای همه بخت های پوست صورت به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید:  لیست لوازم آرایش عروس و داماد

براش کابوکی و کرم BB را با حرکات دایره ای و آرام روی پوست صورت بچرخانید. بهتر هست این کار را از مرکز چهره ابتدا کنید و کم کم به جهت بیرون جنبش کنید. وقتی که به ناحیه چانه و گردن رسیدید، خط چانه و گردن را هم براش بزنید تا رنگ پوست یکدستی داشته باشید.

پس از اینکه اولین لایه از بی بی کرم را به خوبی روی پوست پخش کردید، چند لحظه شکیبایی کنید و سپس همه بخت های صورت را مورد تخمین قرار بدهید. چنانچه احساس می کنید، برخی از بخت های صورت از جمله لکه ها و جای جوش ها نیاز به پوشش بیشتری دارند، میتوانید قدری از BB کرم را بر روی این نقاط بزنید و دوباره با براش کابوکی، کرم بی بی را بر روی پوست پخش کنید.

این نکته را باید به یاد داشته باشید که همیشه کمتر بهتر هست. زیرا افزایش کردن مقداری کرم به صورت به مراتب آسان تر از پاک کردن مقدار اضافی کرم از روی پوست هست. بنابراین همیشه با مقدار کم آغاز کنید و در صورت نیاز، قدری کرم را به قسمتهایی که نیاز دارد، افزایش کنید.

بی بی کرم برای چه کسانی مناسب هست؟

بی بی کرم‌ها همه کاری انجام می‌دهند ولی در هیچ یک از آن‌ها متخصص نیستند.با این که دارای SPF هستند ولی همیشه نمی‌توانند به جای یک ضدآفتاب تخصصی شوند.

با وجود دارا بودن مرطوب کننده به علت وجود ضدآفتاب و ترکیبات حیران کننده امکان دادن کارایی یک مرطوب کننده را نداشته باشند و از آن‌جا که قرار هست احساس سبکی روی پوست به وجود بیاید امکان دارد به اندازه یک کرم‌پودر پوشانندگی نداشته باشند. البته هیچ یک از این موارد برای بی بی کرم‌ها بی‌حالی به حساب نمی آید و در حقیقت نمی‌توان در یک فرمولاسیون همه این اهداف را فراهم کرد.

به جز این با این همه ادعای بی بی کرم‌ها درمورد خاصیت درمانی شما نمی‌توانید محصولی پیدا کنید که برای پوست‌‌های دارای آکنه موثر باشد زیرا مقررات FDA اجازه استفاده از ترکیبات درمان آکنه را در محصولات حاوی SPF نمی‌دهد.

البته بی بی کرم‌ها جانشین مناسبی برای پرایمر و در خیلی موردها برای کرم‌پودر هستند ولی همیشه نمی‌توانند همچون ضدآفتاب مصرف شوند. همینطور چنانچه پوست شما دارای لک و جای جوش هست یا گرفتار تیرگی دور چشم هستید احیانا بی بی کرم‌ نمی‌تواند پوشانندگی مورد نظر شما را به وجود آورد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …