بیوگرافی مریم سلطانی

بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در بهمن 1332 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته مدیریت است. او با حضور در دوره آقای حمید سمندیان با ایفای نقش در فیلم «انتظار» بازیگر شد و سپس با سریال «کلانتر» فعالیت تلویزیونی خود را آغاز کرد. او که بیشتر به خاطر بازی در «سه در چهار» یکی از پرمخاطب ترین درام های مجید صالحی در بین تماشاگران شناخته می شود، چند سالی است که برای اداره سالن زیبایی شیمر از بازیگری دور بوده است. او بسیار به این کار مشغول است و تاکنون سه شعبه افتتاح کرده است.

1 18 بیوگرافی مریم سلطانی

آغاز کار هنری مریم سلطانی

مریم سلطانی با گذراندن کلاس های بازیگری نزد حمید سمندیان کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد. در سال ۱۳۷۹ بلافاصله با اولین فیلم خود آشنا شد و بدین ترتیب اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورد. در سال 1382 با حضور در سریال کلانتر وارد تلویزیون شد که با این سریال به شهرت رسید. بعدها به سریال های جوان مزور (1392)، سری سه و چهار، زنان در حال بازی ماهرخ و … ادامه داد.در سال 1392 در مجموعه تلویزیونی «دولت العثاق» شرکت کرد و پس از آن حدود 6 سال با حرفه بازیگری خداحافظی کرد و در سال 2018 دوباره به عرصه نمایش بازگشت و این بار در سریال «خان» نقش ماهرخ را بازی کرد. .این سریال در آن زمان از شبکه سه پخش می شد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه احمد ایراندوست

1 19 بیوگرافی مریم سلطانی

مدیریت سالن زیبایی

او پس از مدتی ترک صنعت سرگرمی، چندین سال است که سالن زیبایی شیمو را اداره می کند و تاکنون سه شعبه افتتاح کرده است. جالب اینجاست که حتی اگر چنین سالنی داشته باشد، سادگی را دوست دارد و چهره های ناآشنا برایش جذاب نیستند. او از درآمد سالن زیبایی بسیار راضی است اما می گوید مشکلاتی وجود دارد اما در مقایسه با بازیگری مزیتش این است که می تواند شب ها استراحت کند و مجبور نباشد برای پروژه ای به شهر برود. سالن زیبایی او مکانی مجلل در تهران است و بسیاری از بازیگران مانند سهرا اسکندری، الناز حبیبی، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، بهاره رهنما، پریزاد ایزدیار، مهناز افشار و غیره از سالن زیبایی او حمایت می کنند، از این نظر احساس دوری از او دارند. او بازیگر نیست

بیشتر بخوانید: بیوگرافی لاله مرزبان و جدیدترین عکس های اینستاگرام لاله مرزبان

کار مورد علاقه مریم سلطانی

او به بدنسازی وشنا علاقه داشت و این ورزش ها را به صورت حرفه ای انجام می داد، علاوه بر این به نواختن پیانو نیز علاقه داشت و معتقد بود موسیقی باید بخشی از زندگی یک هنرمند باشد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لیلا حاتمی

1 20 بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی از شبکه نمایش خارج شد

بعد از 6 سال که از عرصه شو بیز جدا شد به آرایشگری پرداخت و از نظر او هر روز در محل کار نیاز به خدمات دارد و به همین دلیل از عرصه نمایش خارج شد. اما او با بیان اینکه خوشبختانه چند نفر از دوستان بازیگر به دیدن او آمده اند و احساس می کند بازیگری دور از دسترس نیست، گفت: به موقع بازی می کنم، زیرا فرصت های شغلی زیادی برایم پیش آمده است. او پس از ترک بازیگری برای شروع حرفه آرایشگری، به دلیل رژیم غذایی نامنظم ناشی از کار و کم تحرکی ظاهر خود را تغییر داد و گفت اگر مریم سلطانی در این برنامه بود، باید سخت کار کنم، صبح ساعت 6 بیدار می شوم تا ورزش کنم. .

1 21 بیوگرافی مریم سلطانی

بازی مهمانی وب مستر

مریم سلطانی یکی از دلایل کنار گذاشتن این برنامه را سرگرمی برخی از مدیران شبکه دانست. وی نامی از افراد مشخص نکرد اما گفت: برخی از کارگردانان با یک بازیگر نسبت فامیلی دارند و گاهی همسر و فرزندانشان بر اساس سلیقه شخصی از آنها می خواهند که بازیگران را انتخاب کنند.به همین دلیل من کمی احساس خطر می کنم زیرا نمی خواهم منتظر بمانم تا ببینم دوباره با من تماس می گیرند یا خیروی با انتقاد از یکی از مدیران این شبکه گفت که هرجا نام من بوده خط کشیده است. مریم سلطانی گفت به بازیگری علاقه دارد و زمانی که بازیگر بود تمام وقت و تمام وقت کار می کرد به طوری که کمتر از یک هفته بیکار بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ترانه سرا و خواننده علی پرمهر

1 22 بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در سریال سه چهار

در سه چهارم اپیزودها بازیگران محبوبی حضور دارند، بنابراین مریم سلطانی می گوید فراموش کردن چنین اپیزودهایی سخت است. او گفت در سریال هر روز خودش و خانم لرستانی درد دل داشتند و همه درام با هم بود. جناب آقای مجید سالیش کارگردان نمایش هم سرشار از انرژی و درخشندگی است. خیلی ها با بازیگری در این نمایش با او آشنا شدند، تا زمانی که از او عکس می گرفتند، حتی در مورد سالن زیبایی، همه با هم پیام می دادند و چت می کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی دونگ یی بازیگر سریال دونگ یی

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …