بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی، متولد 1349، بازیگر تلویزیون و سینمای ایران. او در دوران تحصیل در یک گروه نمایشی کار کرد و پس از فارغ التحصیلی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی ارتش مشغول به کار شد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر گروه کودک و نوجوان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. او در پانزدهمین جشنواره فیلم سحر برای فیلم برادهای خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او مدت زیادی را به بازی در فیلم گذراند، اولین نقش او به عنوان بانوی اصلی در سیب سرخ ایوا (1999) خیلی خوب نبود.

1 23 بیوگرافی امین حیایی

او در سال 1381 با بازی در شش فیلم از جمله «خیلی ها و ندا»، «مونه»، «اتیری»، «رز زاده» و «گل بهشت» رکورددار تهران شد. علاوه بر این، هایایی در 4 فیلم به نام های «هتل کارلتون»، «دست های آلوده»، «تله» و «بی قراری سیروس الواندر» نیز بازی کرد. وی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم شب برنده جایزه فجر بهترین بازیگر مرد شد. همسر وی نیلوفر خوش خلق بازیگر سینمای ایران و تنها فرزندش دارا حیایی است. هایای دورا در سال 1975 به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کمند امیر سلیمانی

1 24 بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی پسر بزرگ خانواده، برادر امید نوازنده، همسر نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون و دارای یک پسر دارا حیایی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستند.امین حایی در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی خدمت سربازی خود را در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر گروه کودک و نوجوان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی یکی از بازیگران زن سینمای ایران در کنار هدا تهرانی و مهناز افشار و محمدرضا گلزار از دوستان صمیمی او در صنعت سینما است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامبد جوان؛ بازیگر، کارگردان و مجری ایرانی

1 25 بیوگرافی امین حیایی

اولین اثر سینمایی او دو همسفر بود که توسط ثریا قاسمی کشف و به کارگردان معرفی شد. امین حیایی فعالیت هنری خود را مدیون اوست. او از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه هنر شد و فعالیت کمدی او با بازی در فیلم های «عروس خوش کدهم» و «زین کدی» آغاز شد که برنده جایزه حافظ دنیای تصویر شد. او در پانزدهمین جشنواره فیلم سحر برای فیلم براده های خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پانته‌آ بهرام

1 26 بیوگرافی امین حیایی

سینمای تهران در سال 1381 رکورد شش فیلم را به نمایش گذاشت که در آن ایفای نقش کرد.او که یک بازیگر تواناست، با برنده شدن تندیس حافظ به عنوان یکی از بهترین بازیگران سال برای بازی در فیلم دختر ایرونی در جشنواره سالانه قمری، نامی برای خود دست و پا کرد.بازی فوق العاده امین حایی در فیلم «زانتدی» در بیست و سومین جشنواره فیلم سحر همچنان نشان از اوج گیری او در عرصه بازیگری دارد. «اخراجی، مهمان، جشن عروسی، ستاره» بی شک او را برترین ستاره سینمای ایران در دهه 80 معرفی کرد. فروش بالای فیلم «اخراجی» امین های را به یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران تبدیل کرد. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم هایش از چهره امین حیایی استفاده کرده است و آخرین همکاری آنها در فیلم «زنگ زنگ ها» ساخته پاریس بختاور بود. خیلی ها می گویند امین های بازیگر خوبی نیست، اما حالا هایی یکی از پردرآمدترین بازیگران صنعت سینماست، او در واقع به لطف کارش به پردرآمدترین بازیگر تبدیل شده است. امین هائی و همسرش نزدیک تهران و رواسان هستند.

بیشتر بخوانید: زندگی نامه خواجه عبدالله انصاری

نیلوفر خوش خلق درباره امین گفت:

خیلی ها فکر می کنند من و امین به خاطر فیلم با هم آشنا شدیم، اما علم، شخصیت و اخلاق امین بسیار جذاب است. آرمین فرد بسیار بردباری است و این را در این سال ها بارها به من ثابت کرده است.ما لحظات خوبی را با هم سپری کردیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد زیرا اساسا من و امین به آینده زندگی شخصی و کاری خود خوشبین هستیم و می خواهیم در آرامش زندگی کنیم.زندگی ای که خدا به یاد دارد اصولا من و آرمین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر تا به حال موفق بوده ایم به لطف خدا و بعد بودن در کنار مردم بوده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمیدرضا پگاه

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …