بهترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

%name بهترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

بهترین فصل برای کاشت مو

بهترین دوران و فصل کاشت مو

درست میباشد که عدم اتلاف وقت برای انجام بعضی کارها خوب میباشد، ولی کاشت مو یکی از آنها نیست. فصل های گوناگون باتوجه به وضعیت جوی میتوانند به شما کمک کنند یا بهبودی شما را سخت سازند.

کاشت مو در بهار

در بهار دمای هوا نسبتاً متعادل میباشد، ولی انتظار بارش های مقطعی وجود دارد. وزش های فصل بهار قدری غیر قابل پیش بینی هستند ولی بازدارنده این نمی شوند که بیشتر پایان هفته ها را در خارج از منزل بگذرانیم. ولی آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای شماست؟

فواید کاشت مو در بهار

غذاهای مورد علاقه شما( و موهایتان) به بازار می آیند. غذاهایی مثل ماهی سالمون و ديگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج. نم هوا کمک می کند تا بدون اسیب زدن به موها، آنها را حالت دهید. بعلاوه وضعیت آب و هوا رو به دل پذیر شدن می گذارد و احیاناً با چالش کمتری برای آمدن به کلینیک و ملاقات با پزشکتان روبرو خواهید شد. ابتدا سال نو میتواند شروعی نو برای شما هم باشد.

چنانچه کمی پیش از تعطیلات نوروز مو بکارید، میتوانید از دوران تعطیلات استفاده نموده و بهبودی مناسبی در منزل داشته باشید.

معایب کاشت مو در بهار

باد و باران برای خراش های کاشت مو ( تا هنگامی که بهبودی کامل حاصل نشوند) تا حدی تهدید به حساب می آیند و باید مراقب آنها باشید. با گرم شدن هوا و تابش بیشتر افتاب، باید به پوست سر خود عکس افتاب بزنید یا به شیوه های ديگر( مشابه گذاشتن کلاه) از تابش مستقیم افتاب به سرتان پیشگیری کنید.

همینطور تا پائیز یا زمستان خبری از موهای پر پشت نیست و باید فصل تعطیلات را هم با موهای کم پشت به سر کنید.

%name بهترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

بهترین فصل کاشت مو چه فصلی میباشد

کاشت مو در تابستان

مزایای کاشت مو در تابستان

غرایز طبیعی امکان دارد نشان دهند که فصل تابستان امکان دارد بهترین دوران برای عمل پیوند مو باشد. چرا؟ اول از همه، در این فصل بسياري از مردم از مدرسه آسوده میشوند و یا بهرحال میتوانند مدتی از کار خود مرخصی بگیرند.

بیشتر بخوانید:  آرایش موی بلند زنانه و مجلسی

با توجه به اینکه دستورالعمل های پس از عمل پیوند مو بطور معمول ایجاب می کنند که بیمار دست کم چند روز مرخصی بگیرد، ماه های تابستان میتوانند بعنوان بهترین دوران برای عمل پیوند مو، انتخاب منطقی باشند. همچنین ، امروزه اکثر بیماران در حال سفر از شهر خود به شهر یا حتی کشور دیگری برای عمل پیوند مو هستند. ماه های تابستان معمولاً بیشتر برای سفر هوایی ترجیح داده میشوند ، بنابراین این هم یک مزیت ديگر میباشد که سبب می شود تابستان بهترین دوران برای عمل پیوند مو باشد.

معایب کاشت مو در تابستان

گرما اصلاً مورد مناسبی برای رشد موها نیست. گرما و افتاب سبب خشک شدن موها، پوست سر و بافت های کاشته شده می شود. مکان دریافت موهای کاشته شده امکان دارد الوده شود.

با توجه به گرما و امکان عرق کردن بالا، احیانا به سرعت نیاز به دوش و حتی استفاده از استخر و دریا برای شنا کردن خواهید داشت. این مورد برای روزهای نخست پس از عمل کاشت مواحتمالا برای شما دشوار خواهد بود.

تا 6 هفته شما از شنا در آب های پر اعماق منع خواهید بود و این یک گزینه منفی برای شما خواهد بود. برنامه های سفر های تابستانی شما ممکن میباشد به دلیل ارتباط با پزشک و حاضر شدن برای معاینه به عقب‌انداختن افتد یا در دوران کوتاه تری انجام شود.

در عاقبت چنانچه بیش از حد روی تعطیلات طولانی مدت تابستانی حساب باز نموده اید ، کاشت مو ها در این فصل امکان دارد برای شما دشواری هایی داشته باشد.

البته میتوانید تعطیلات خود را برای یک سال به عقب‌انداختن بیاندازید و امسال را از خیر سفر های طولانی مدت بگذرید.

%name بهترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

انتخاب بهترین فصل کاشت مو

کاشت مو در فصل زمستان

برف و یخ زدگی از وضعیت آب و هوایی زمستان در ایران میباشد. صبح های خیلی سرد و شب های وحشتناک از سرما در اکثر نقاط ایران شرایط معمولی زمستان را می سازند. بارش های جوی هم در این فصل به اوج خود می رسد. افتاب در این فصل کم تر دیده می شود.

بیشتر بخوانید:  رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

مزایای کاشت مو در فصل زمستان

درجه حرارت پائین سبب می شود که شما سریع نیاز به دوش گرفتن نداشته باشید و عرق‌کردن در بدن و سر شما کم تر از فصل های ديگر خواهد بود. سفرها و خروج از منزل در این فصل به دلیل وضعیت آب و هوایی معمولاً کم تر از فصل های ديگر میباشد.

از این بایت شما نگرانی بایت از دست دادن سفر های هر ساله خویش در کنار دوستان و خانواده نخواهید داشت. درجه حرارت پائین تر و تابش غیرعمود خورشید، مرقابت از عاقبت نهایی کاشت مو در زمستان را آسان تر خواهد کرد.

معایب کاشت مو در فصل زمستان

آب و هوای سرد بر روی شاخه های مو تأثير می گذارد. هوای سرد و خشک، نم را از شاخه های مو می گیرد و سبب می شود آن ها را در معرض شکستگی قرار گیرند. با بارش برف و دیگر نزولات جوی در مکان های برش یافته امکان عفونت وجود خواهد داشت.

غذاهای موثر برای رشد مو در این فصل کم تر پیدا می شوند. دریافت بیش از حد ویتامین A در این فصل بالاست و این میتواند سبب بی‌قدرت شدن موهای شما شود.

%name بهترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

بهترین دوران برای کاشت مو


فواید کاش‏ت مو در فصل پائیز

از لحاظ وضعیت دمایی پائیز میتواند بهترین فصل برای کاشت مو باشد. عرق‌کردن کم تر و کاهش افتاب مستقیم به نفع شما هستند. غلات و حبوبات مفید در رشد مو دردسترس هستند و درصورتی که همه چیز خوب پیش برود، تصویرها های نوروزی جذاب تری خواهید داشت.

معای‏ب کاشت مو در فصل پائیز

تغییرات آب و هوایی پائیز برای دورانٔ سلامت شما خوب نیست. باید مدام همراه خویش کلاه و عکس افتاب داشته باشید. همینطور اگر بی‌درنگ پس از کاشت به سرکار بروید، خراش ها و ریزش ها واضح تر دیده میشوند که میتواند کمی شما را معذب کند.

بیشتر بخوانید:  ساخت رژگونه با مواد طبیعی

مناسب ترین فصل برای کاشت مو کدام میباشد؟

انجام این درمان در هر فصلي مزایا و معایب خاص خویش را دارد. برای انجام پیوند مو هیچ فصل خاصی وجود نداشته و شما در هر فصلي، چه در روز های گرم و چه روز های سرد میتوانید برای انجام این درمان اقدام نموده و با مراقبت از پوست سر بهترین عاقبت ی ممکن را دریافت کنید. در واقع دوران ایده‌ال برای انجام این شیوه وقتی میباشد که شما احساس می کنید برای انجام درمان آماده هستید.

از آنجایی که استرس بر عاقبت و روند بهبودی تأثير می گذارد، توصیه می شود پیش از درمان با پزشک متخصص مشورت نموده و سؤال های خود را از او بپرسید تا قدری از نگرانی هایتان کاسته شود. همینطور زمانی برای انجام درمان اقدام کنید که امادگی کامل داشته باشید.

یکی از مهمترین فاکتورها برای دریافت عاقبت ای مناسب، مراجعه به یک پزشک کاربلد و پیروی از توصیه های پزشکی میباشد. در هر فصلی شما می توانید با انجام توصیه های پزشکی از موهای خود مراقبت کرده و بهترین عاقبت را دریافت کنید. از آنجایی که موهای پیوند شده خیلی احساساتی و اسیب پذیر هستند در صورتی که مراقبت های لازم انجام نشود میتواند سبب اسیب مو شود.

در تابستان تعریق زیاد بوده و پوست در معرض گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد بنابراین طبیعی میباشد که شما برای انجام این شیوه در فصل گرم سال شک داشته باشید؛ ولی با یک برنامه ریزی درست و با انجام تمامی توصیه های پزشکی می توانیم از بروز مشکلات پیشگیری نموده و کاشت موی موفقی را داشته باشیم.

تغذیه ی مناسب میتواند به شما در تقویت و حفظ سلامتی مو، پیشگیری از صدمه ها و در پایان دریافت یک عاقبت ی قابل قبول کمک کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …