بازی محلی «سه سنگ سه هسته»

fun2084 بازی محلی «سه سنگ سه هسته»

بازی محلی سه سنگ سه هسته

 

محل بازی : فضای آزاد، روی زمین یا سطح صاف تخته سنگی مسطح

وسیله بازی : 3 عدد ریگ ، 3 هسته ی خرما

تعداد بازیکنان : 2 نفر

برای شروع ابتدا مربعی به اضلاع تقریبی 40 سانتی متر روی زمین رسم کرده و زوایای متقابل آن و همچنین وسط هر چهار اضلاع روبروی هم را طوری به یکدیگر وصل می کنیم تا در نقطه ای که مرکز مربع می باشد همدیگر را قطه کنند. بدین ترتیب 9 محل تقاطع روی مربع بوجود می آید.

وسیله ی بازی سه سنگ خیلی کوچک و سه هسته ی مثلا خرما می باشد.

برای شروع بازی یکی از دو بازیکن داوطلب شده یک عدد از وسیله ی بازی خود را در مرکز مربع که محل تقاطع خطوط است می گذارد. فرص کنیم این کار را بازیکنی انجام می دهد که هسته ی خرما دارد.

در این موقع نفر دوم یکی از ریگ های خود را به دلخواه روی یکی از تقاطع خطوط مربع می گذارد. بازیکن اول نیز عمل بازیکن دوم را تکرار می کند.

بیشتر بخوانید:  مدل سبد گل خواستگاری

به هر حال اگر دقت کنیم متوجه می شویم که دو هسته مقابل هم و روی یک خط قرار دارند که اگر این دو عدد هسته سه تا شوند و در یک خط مستقیم قرار بگیرند بازی به نفع بازیکن اول تمام می شود.

سعی نفر دوم همواره باید این باشد که نگذارد نفر اول ردیف سه تایی خود را کامل کند و همینطور باید با دقت و مراقبت سعی کند تا خود نیز ریگ های خود را طوری در ردیف ها قرار دهد تا هر سه آنها در یک خط مستقیم قرار بگیرند ، که در این صورت برند او خواهد بود و برای دور بعد اولین نفر است که باید بازی را به همین ترتیب شروع کند.

منبع:iranvillage.ir

مطلب پیشنهادی

بهترین رنگ برای ست مانتو زرشکی

بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرشکی تصاویر مدل ست مانتو زرشکی رنگ زرشکی یکی …