بازي «پچ پچ یا در گوشی»

 

fun1908 بازي «پچ پچ یا در گوشی»

بازی های محلی

 

هر رفتاری می تواند در انتقال صحیح یا غلط یک پیام تاثیر گذار باشد، به این ترتیب که هر گونه ترس، خنده، غم، شادی و سکوت می تواند در انتقال یک پیام، تاثیر گذار باشد و این تاثیر تا مرز برداشت برعکس از یک پیام ادامه یابد. بازی این هفته در همین باره است.

عنوان بازی:
پچ پچ یا همان در گوشی،
گروه سنی:
7 تا 15 سال (شامل دختر و پسر)،
تعداد شرکت کننده:
گروهی (3 نفر به بالا)

وسایل بازی:
قلم و کاغذ.
هدف های رفتاری: تمرکز حواس، افزایش دقت، قدرت به یادسپاری، بالا بردن اعتماد به نفس و بالا رفتن قدرت کلامی و شنیداری.

شرح اجرای بازی
مربی (والدین) بازیکنان در این بازی را از بین دوستان و علاقه مندان انتخاب و آن ها را به دو گروه تقسیم می کند و به شکلی مساوی در کنار هم قرار می دهد. مربی (والدین) تعدادی جمله را که می توان به شکل های مختلف بیان کرد انتخاب می کند و روی کاغذ می نویسد. مربی (والدین) از هر گروه یک نفر را انتخاب می کند و آن فرد مسئول انتقال اولین پیام است. آن فرد مسئول گروه است. مربی (والدین) با شروع بازی یک جمله را در گوش سرگروه می گوید و او به نفرات بعدی می گوید و این جمله به آخرین نفر می رسد و آن فرد جمله را روی کاغذی می نویسد یا این که به مربی (والدین) می گوید. هر گروهی که جمله اش را سریع تر به مربی (والدین) برساند برنده می شود. می توان برای فهم بیشتر و جذابیت بازی، جملاتی را انتخاب کرد تا مربی (والدین) در پایان بازی، درباره این جملات از کودکان و نوجوانان توضیح بخواهد یا جملات را موضوع گفت وگو قرار دهد. این گفت وگو باعث فهم بیشتر جملات می شود. گاهی می توان برای بالا بردن اطلاعات عمومی کودکان و نوجوانان از محتوا های ادبی یا تاریخی ایران اسلامی استفاده کرد تا ضمن جذابیت، فرزندان مان با محتوا و ادبیات غنی ما آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هدیه بازوند + عکس های هدیه بازوند

بررسی تاثیرات روان شناسی بازی
هر پیام برای انتقال همواره 3 جزء دارد: پیام دهنده یا فرستنده پیام، گیرنده پیام و در نهایت محتوای پیام. حفظ امانت و درستی ارسال و دریافت پیام بسیار مهم است. شیوه درگوشی ساده ترین نوع ارسال پیام از گذشته تاکنون بوده است. حفظ امانت در گفته ها و شنیده ها همیشه مد نظر بوده است. این مسئله به حدی است که محدوده حفظ امانت به وسایل و پول خلاصه نمی شود و دامنه آن تا مرز گفتار و کلام می رسد و ما برای حرف هایی که می زنیم و می شنویم، مسئولیم و باید پاسخگو باشیم. به این ترتیب باید انتقال پیام صحیح انجام پذیرد تا در حق کلام کسی دزدی، تقلب، سخن چینی و بی آبرویی انجام نگیرد. مسئولیت پذیری همواره مربوط به یک شغل یا نگهداری وسیله ای نیست و گاهی این مسئولیت به یک جمله مربوط است. حساسیت این موضوع آنقدر زیاد است که تاریخی که به ما رسیده است نتیجه همین صداقت و امانت در گفتار است و این ثمره مسئولیت پذیری تاریخ نویسان است.

بیشتر بخوانید:  اشعار زیبا و خواندنی قیصر امین پور

منبع:rasekhoon.net

 

مطلب پیشنهادی

بهترین رنگ برای ست مانتو زرشکی

بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرشکی تصاویر مدل ست مانتو زرشکی رنگ زرشکی یکی …