آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

%name آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

آرگان تراپی چیست

از خواص آرگان تراپی برای مو چه میدانید؟

آرگان تراپی یا درمان توسط روغن آرگان از روش های رفع کردن کسالت های پوست و مو می باشد. با استفاده از روغن آرگان میتوان موهای آزار دیده به وسیله مواد شیمیایی (رنگ مو یا دکلره) و یا حرارت (سشوار و اتومو) را رفع کنید. همیطور وز مو،خشکی مو و موخوره را کاهش میدهد.

آرگان تراپی چیست؟

روغن آرگان محصول گیاهی هست که از دانه میوه درخت ارگان خارج می شود. این درخت در برخی از نقاط مراکش می روید و دارای مقادیر زیاد زیادی از اسید های چرب می باشد که دربرابر عمل اکسیده شدن زیاد مقاوم تر از روغن زیتون هست. آرگان تراپی یا درمان به وسیله روغن آرگان از روش های رفع کردن کسالت های پوست و مو میباشد. با استفاده از روغن آرگان میتوان موهای آزار دیده به وسیله مواد شیمیایی (رنگ مو یا دکلره) و یا حرارت (سشوار و اتومو) را رفع کنید. همیطور وز مو،خشکی مو و موخوره را کاهش میدهد.

%name آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

خواص جالب آرگان تراپی برای مو

خواص جالب آرگان تراپی برای مو

نرم کننده طبیعی مو: آرگان تراپی به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو شناخته می شود، همینطور به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی خیلی عالی آرگان تراپی ، از بین برنده مو خوره های موی سر می باشد.

بیشتر بخوانید:  تراپی مو چیست؟ + معرفی انواع آن

تقویت و رشد مو: آرگان غنی از فنول های طبیعی و ویتامین E هست به تندرستی سلامت فولیکول های مو کمک کرده و سبب افزایش رشد موها می شود.

%name آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

روش انجام آرگان تراپی

درمان شوره سر: آرگان تراپی تولید چربی پوست سر را تنظیم میکند بنابراین بهترین راه برای از بین بردن شوره سر هست. ترکیبات پرکار طبیعی موجود در آرگان تراپی به تسکین التهاب پوست سر، کاهش خارش و قرمزی و پاکی پوست سر کمک می کند.

درمان ریزش مو: ریزش مو می تواند برای هر فردی تبدیل به یک معضل نگران کننده شود. آرگان تراپی تاثیر بی نظیر روی تقویت فولیکول های مو داشته و ریزش مو را به مقدار زیادی کاهش می دهد. آرگان از ریزش مو پیشگیری کرده و سبب تقویت موی سر می شود.

آبرسانی و شکل دهی به موها: آرگان تراپی سبب آبرسانی مناسب به موها و پوست سر می شود و سبب بازسازی موهای وز،خشک و شکننده شما می شود. مقدار بالای اسید اولئیک موجود در آرگان تراپی سبب آبرسانی و تغذیه کامل موها گردیده و ظاهری زیبا و خوش حالت به موها می دهد. این ویژگی های به خصوص سبب خواص حیرت انگیز آرگان تراپی برای مو شده هست.

روش انجام آرگان تراپی

– ابتدا موها سر را داخل سرشور با یک شامپو شستشو دهید . اجازه بدهید که ۱۰ لحظه کف روی سر بماند و سپس شست و شو بدهید . آبکشی کنید و بعد با یک حوله تنها نم موها را بگیرید .

– بعد از اینکه نم موها را گرفتید از روغن آرگان استفاده کنید لایه به لایه از پشت سرلایه های یک سانتی بردارید و آغاز کنید به مواد زدن بر روی موها . هیچ اشکالی ندارد اگه مواد به ریشه های سر هم برخورد کند.

– از مشتری بخواهید حدود ۱۰ لحظه زیر سشوار کلاهی باشد و سپس از سشوار کلاهی بیرون بیاید مشتری را تا ۱۰ لحظه در هوای آزاد ( هوای متعادل سالن) بماند . دوباره ۱۰ لحظه دیگر مشتری را زیر سشوار کلاهی قرار دهید .

– آغاز می کنید به اطوکشی ( البته نه مثل اطوکشی کراتینه کردن ، بلکه تنها یک تا دو بار هر لایه از موها را اطو می کنید ).

– بعد از اتمام اطوکشی از مشتری بخواهید که موها را داخل سرشور بشوید و سپس یک ماسک موی ملایم روی موها بزنید و بعد از ۱۰ لحظه مکث آغاز کنید به سشوار کردن موها . موها نرم ، براق و خوش حالت می شوند. به عمل بالا آرگان تراپی میگویند.

روغن آرگان دارای مواد مغذی ضروری هست

– روغن آرگان در درجه اول از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده هست.

– بیشتر محتوای چربی روغن آرگان از اسید اولئیک و لینولئیک حاصل می شود.

– تقریباً ۲۹–۳۶٪ محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا ۶ حاصل می شود ، و این منبع خوبی از این ماده مغذی ضروری هست.

– اسید اولئیک ، اگرچه ضروری نیست ، ولی ۴۳-۴۹٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همیطور یک چربی زیاد سالم هست. اسید اولئیک که در روغن زیتون هم پیدا می شود ، به علت تاثیر مثبت آن بر سلامت قلب معروف هست.علاوه بر این ، روغن آرگان منبع غنی از ویتامین E هست که برای سلامت پوست ، مو و چشم مورد نیاز هست. این ویتامین همینطور دارای خواص آنتی اکسیدانی زورمند هست .

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …